حقوق و دستمزد ملوانان گناوه‌ای افزایش یافت
حقوق و دستمزد ملوانان گناوه‌ای افزایش یافت

ندای استان:رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه گفت: با پیگیری‌های این اداره و پیرو جلسه کمیسیون کارگری شهرستان، حقوق ملوانان در این بندر امسال به میزان ۲۱ درصد مطابق با بخشنامه مزدی شورای عالی کار نسبت به پارسال افزایش یافت.

به گزارش ندای استان،کریم صفایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باتوجه به سختی‌های فعالیت ملوانی در سفرهای دریایی ، باید نگاه ویژه‌تری به این قشر از جمله حقوق و مزایا و بیمه شود.

وی گفت: سایر مزایای مشخص شده قانونی در بخشنامه از قبیل حق بن، مسکن، عائله مندی، عیدی و سنوات نیز به حقوق باید اضافه شود و در قراداد جدید محاسبه و لحاظ شود.

وی افزود: افزایش حقوق و دستمزد ملوانان این شهرستان از اول سال ۱۴۰۲ برای تمامی مالکان شناورها لازم اجرا است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گناوه گفت: این شهرستان موقعیتی بندری دارد و از دیر باز شغل اکثریت مردم این دیار دریانوردی بوده است .

ملوان در اصطلاح محلی که جاشو هم در این مناطق گفته می‌شود به عنوان کارگر در هدایت یا کمک در عملیات تعمیر و نگهداری یا خدمات در شناورهای باری به کار مشغول است.

در استان بوشهر بیش از ۲ هزار شناور سفاری و باری فعالیت دارند که هرکدام بین شش تا هشت ملوان دارند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و شغل ۸۰ درصد مردم این دیار به دریا از جمله مراودت تجاری با کشورهای همسایه خلیج فارس ارتباط دارد.