پیشرفت ۳۰درصدی پروژه‌های مسکن ملی در بوشهر
پیشرفت ۳۰درصدی پروژه‌های مسکن ملی در بوشهر

ندای استان:مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان بوشهر دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گزارش ندای استان،سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات خوبی برای واگذاری زمین و یا واحد مسکونی در قالب طرح جوانی جمعیت انجام شده است.

وی افزود: در این بخش تاکنون ۲ هزار و ۸۴۷ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و ۷۹۵ نفر مدارک خود را تکمیل و تأیید شده‌اند.

دستغیبی با بیان اینکه متقاضیان در طرح ملی نهضت مسکن برای دریافت زمین هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، تصریح کرد: هزینه آماده‌سازی، بسترسازی و ایجاد تأسیسات با ۲ سال تنفس با اقساط ۸ ساله بر عهده مجریان ساخت مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر به واگذاری زمین به متقاضیان برای ساخت مسکن در شهرها پرداخت و از واگذاری زمین رایگان به‌صورت گروهی یا انفرادی برای ساخت یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در شهرهای استان خبر داد.

دستغیبی با بیان اینکه در ۲ سال نخست طرح ملی نهضت مسکن ساخت ۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد مسکونی در دستور ساخت قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا ساخت این واحدها در قالب‌های مختلف از جمله خود مالکی، واگذاری زمین ۹۹ ساله، جوانی جمعیت، واگذاری زمین رایگان به‌صورت گروهی و انفرادی، مشارکت با بخش خصوصی و نوسازی بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

وی سهمیه ساخت ۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد مسکونی در شهرهای استان بوشهر برای ۲ سال مورد اشاره قرار داد و گفت: واگذاری زمین به‌صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله یکی از طرح‌ها است که در این راستا ۱۳ هزار و ۴۱۸ واحد مسکونی برای این بخش طراحی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ متقاضی طرح ملی نهضت مسکن آورده اولیه پرداخت کرده است، افزود: در مجموع طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان بوشهر دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

دستغیبی از آغاز ساخت ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرهای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده ۳ هزار و ۸۴۴ واحد برنامه‌ریزی شده که تاکنون برای ۱۸۰۰ واحد پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی با اشاره به طرح خود مالکی اضافه کرد: در این طرح در مدت ۲ سال ۵ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی ساخته می‌شود که تاکنون تسهیلات برای ساخت یک هزار و ۷۷ واحد پرداخت شده است.

  • منبع خبر : فارس