۷۰درصد فوتی های درونی شهری در استان راکبین موتورسوارند
۷۰درصد فوتی های درونی شهری در استان راکبین موتورسوارند

ندای استان:سرهنگ پاپری گفت: رعایت ضوابط راهنمایی و رانندگی، عبورنکردن از چراغ قرمز و رعایت حق تقدم نیاز است که در دستور کار موتورسیکلت سواران قرار بگیرد.

به گزارش ندای استان،رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که ۷۰ درصد فوتی‌ها در تصادفات درون شهری در استان بوشهر، راکبین موتورسیکلت هستند.

سرهنگ جابر پاپری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در صورتی که این افراد از کلاه ایمنی استفاده می‌کردند و به قوانین و مقر را راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذاشتند، شانس زنده‌بودن آنها بیشتر بوده است.

وی افزود: سن فوتی‌های تصادفات درون شهری از ۱۸ تا ۴۰ سال متغیر بوده که جمعیت پویای استان را در بر می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر تصریح کرد: با همکاری سازمان‌های متولی، سالانه شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی فراوانی برای آشنایی بیشتر جامعه هدف به قوانین راهنمایی و رانندگی هستیم.

پاپری اضافه کرد: امروز نیز در ۱۰ شهرستان این استان به شکل هم‌زمان رزمایش موتورسیکلت‌سواران قانونمند برگزار و ۵۰۰ عدد کلاه ایمنی اهدا شد.

وی افزود: گرچه شرایط آب و هوایی استان بوشهر در فصل تابستان خوب نیست، اما امیدواریم با رعایت قانون توسط رانندگان شاهد کاهش تصادفات موتورسیکلت سواران باشیم.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر یادآور شد: رعایت ضوابط راهنمایی و رانندگی، عبورنکردن از چراغ قرمز و رعایت حق تقدم نیاز است که در دستور کار موتورسیکلت سواران قرار بگیرد.

پاپری ادامه داد: از عوامل ایجاد تصادفات با منشأ موتورسیکلت می‌توان به تخلفاتی از جمله توجه‌نکردن به جلو، حرکات مارپیچ و تک چرخ‌زدن اشاره کرد که پلیس راهور ملزم است با آن‌ها در چارچوب قانون برخورد کند.