شهر چغادک با مشکلات زیست محیطی روبرو است
شهر چغادک با مشکلات زیست محیطی روبرو است

ندای استان:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بدلیل فقدان تصفیه خانه هم اینک فاضلاب شهر چغادک به عنوان یک مشکل زیست محیطی در زمین رها شده است .

به گزارش ندای استان،عبدالرحمن مرادزاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در شهر چغادک ازتوابع شهرستان بوشهر رواناب‌های سطحی و خاکستری به صورت مدیریت نشده در کنار جاده رها می‌شود.

وی افزود: رها شدن فاضلاب مدیریت نشده در شهر چغادک موجب خلق منظره‌های نازیبایی شده و اخطاریه‌های لازم به شهرداری در این خصوص داده شده است.

مرادزاده یاد آورشد: جاری شدن فاضلاب و آبهای خاکستری منازل در شهر چغادک موجب ایجاد بیشه زار شده که خطراتی را از لحاظ زیست محیطی به دنبال دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اگر شهرداری در مورد فاضلاب اقدام نکند در راستای دفاع از حقوق عامه احتمال پی گیری از طریق قضایی وجود دارد.

بوشهرهمچنان با معضل فاضلاب تصفیه نشده روبرو است

معاون محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: هرچند تاکنون اقدامات متعددی در بخش فاضلاب این استان انجام شده اما هنوز در بخشی از مناطق فاضلاب به صورت مستقیم وارد جوی‌های خیابانی و از آنجا روانه دریا می‌شود.

فریبا دهقان اظهار کرد: جلسه‌های متعددی با شرکت آب و فاضلاب در خصوص گسترش شبکه فاضلاب و کاهش خروجی فاضلاب از منازل در استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین جلسه‌های متعددی در خصوص آب‌های خاکستری، رواناب‌ها و پساب‌هایی که از خانه‌ها خارج می‌شوند و وادارکردن شهروندان به پایبند بودن به اشتراک خود با آب و فاضلاب برگزار شده است.

وی گفت: تمام تلاش شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر این است که شهروندان ملزم شوند فاضلاب تولیدی را از طریق شبکه دفع کنند ولی در واقع هنوز نتیجه اجرایی مطلوبی نداشته است.

دهقان درخصوص تصفیه خانه‌ها پساب در بوشهر گفت: خروجی تصفیه خانه‌ها پایش می‌شود و آنجایی که استانداردها انطباق نداشته باشد اخطار داده می‌شود.