بوشهر جزو پنج استان برتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر
بوشهر جزو پنج استان برتر در حوزه مبارزه با مواد مخدر

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: بر اساس نتایج ارسالی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان در ارزیابی سال ۱۴۰۱ با رشد ۵۳ درصدی عملکرد شورا و کمیته‌های تخصصی نسبت به سال ۱۴۰۰ جزو پنج استان برتر کشور انتخاب شده است.

به گزارش ندای استان،اکبر پورات روز دوشنبه درگفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته با همت و تلاش شبانه‌روزی نهادهای مقابله ای، حدود ۱۲ تن انواع مواد مخدر کشف گردید که کاهش ۲۰ درصدی کشفیات نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته تعداد ۲۶ باند کلان مواد مخدر منهدم شد که بیشترین کشفیات مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره کل اطلاعات استان انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ جهت ساماندهی و صیانت از معتادان بی‌خانمان ۴۴۷ نفر با دستور قضایی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل مراکز ترک اعتیاد شده است.

پورات ادامه داد: در حوزه درمان و حمایت‌های اجتماعی شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر، در سال گذشته تعداد ۴۷ مرکز درمانی شامل ۲۰ مرکز سرپایی، ۱۴ مرکز اقامتی ترک اعتیاد، چهار مرکز کاهش آسیب‌گذری، سه مرکز سرپناه شبانه، ۲ کانکس کاهش آسیب و موبایل ون و یک مرکز جامع درمان ترک اعتیاد و بازتوانی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی به افراد آسیب دیده خدمات رسانی می کنند و در این مدت ۱۰ هزار ۵۶۰ نفر خدمت به آنان ارائه شده است.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری با تاکید بر خودمراقبتی جوانان، برنامه‌های فرهنگی با همکاری دستگاه‌های مرتبط و شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای طرح یاری‌گران زندگی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به ویژه اداره کل آموزش و پرورش اشاره کرد که تاکنون در ۸۵۲ مدرسه این کانون‌ها راه اندازی و تعداد ۴۲ هزار ۶۰۰ دانش آموز به عضویت کانون‌های یاری‌گران درآمده‌اند.

پورات گفت: در سال گذشته در بخش فنی و حرفه‌ای با برگزاری دوره های تخصصی برای آسیب‌دیدگان اعتیاد، آموزش‌های مهارت شغلی و شایستگی‌های فنی و حرفه‌ای برای ۱۰۷ نفر انجام گرفت که نسبت به سال ۱۴۰۰ دارای رشد ۶۸ درصدی بوده است.

وی ادامه داد: برای این افراد گواهی مهارت برای ورود به عرصه کسب و کار صادر شده است.