مصوبه ۱۲۰ میلیاردی برای زنان بوشهر
مصوبه ۱۲۰ میلیاردی برای زنان بوشهر

ندای استان:مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: مطالبه‌های ۱۰ و ۲۰ ساله برزمین مانده زنان این استان با مصوبه ۱۲۰ میلیارد تومانی رئیس جمهور در دومین دور سفر استانی به بوشهر محقق می‌شود.

به گزارش ندای استان،رقیه زنگنه‌نژاد در گفت وگو با ایرنا افزود: توجه به زیرساخت‌های تفریحی، رفاهی، اقتصادی، بازارچه‌های خُرد و مشاغل خانگی از جمله مطالبه‌های بانوان استان بوشهر بوده که تاکنون اقدام موثری در این بخش‌ها انجام نشده است.

وی اظهار کرد: باتوجه به اعتبار مصوب حوزه زنان و خانواده در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر تلاش می‌شود در بخش فرهنگ‌سراهای خانواده، مراکز تفریحی و تقویت حوزه مشارکت اقتصادی زنان در استان گام‌های موثری برداشته شود.

زنگنه‌نژاد ادامه داد: سال گذشته در حوزه کسب و کار و تقویت مشارکت اقتصادی بانوان که از محل اعتبارات معاونت امور زنان رئیس جمهور در استان اجرا شد؛ ۲۷ کارآفرین اجتماعی در مناطق مختلف استان که توانستند زمینه اشتغال ۲۰۰ زن سرپرست خانوار را فراهم کنند مورد حمایت قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: این طرح ۲ ساله پیش‌بینی شده است و تا پایان سالجاری ادامه دارد و با توجه به موفقیت آن قرار است امسال نیز در پنج بخش دیگر اجرا شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به رویکرد ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: راهبری حل بحران جمعیت و اجرای دقیق مفاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از رویکردهای تعریف شده برای این دفتر است.

زنگنه‌نژاد افزود: احداث مراکز درمان ناباروری سطح ۲ در شهرستان‌های دشتستان و بوشهر و احداث خوابگاه متاهلی برای دانشجویان دانشگاه خلیج فارس که تا پیش از این فاقد هر گونه خوابگاه بودند از مهمترین دستاوردهای این ستاد در سال گذشته است.

وی ادامه داد: در همین ارتباط یکصد واحد خوابگاهی برای دانشجویان متاهل دانشگاه خلیج فارس در نظر گرفته شده که تاکنون ۳۵ واحد آن در حال تکمیل است.

زنگنه‌نژاد تجلیل از مادران جوان و تقویت هویت مادری و تجلیل از ۱۰۰ مادر جوان زیر ۴۰ سال دارای چهار فرزند و ایفای نقش آنان بعنوان سفیران جمعیت در استان را از دیگر گام‌های عملیاتی ستاد جوانی جمعیت در استان بوشهر عنوان کرد.

بوشهر پنجمین استان در کاهش ازدواج

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری بوشهر در خصوص جوانی جمعیت و تغییرات حوزه ازدواج، فرزند آوری و نرخ سالمندی در یک دوره پنج ساله (از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ ) گفت: براساس آمار شناسنامه جمعیتی اعلام شده از سوی دفتر امور زنان و ستاد جوانی جمعیت وزارت کشور شاخص ازدواج کشور در این بازه زمانی ۱۵ درصد و در استان بوشهر ۲۲ درصد کاهش یافته است.

به گفته زنگنه‌نژاد استان بوشهر جزء پنج استان نخست کشور در کاهش ازدواج شناسایی شده است.

زنگنه‌نژاد در خصوص نرخ طلاق افزود: براساس این آمار، تغییرات پنج ساله طلاق در کشور ۱۵ درصد و دراستان بوشهر ۱۷ درصد اعلام شده است.