سه بخشدار در استان بوشهر تغییر خواهند کرد
سه بخشدار در استان بوشهر تغییر خواهند کرد

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: هشت لیدر اصلی اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی به همت سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

به گزارش ندای استان،اکبر پورات یکشنبه ۲۴ اردیبهشت در نشست با خبرنگاران افزود: از بین دستگیرشدگان سه نفر بومی و مابقی غیربومی بودند که از سوی شبکه‌های خارج از کشور حمایت می‌شدند.

وی اضافه کرد: هشت شرکت و پیمانکار در منطقه پارس جنوبی در لیست سیاه قرار گرفته‌اند؛ این شرکت‌ها و پیمانکاران به‌سبب بی توجهب به مصوبه اشتغال و به‌کارگیری ۵۰ درصدی نیروهای بومی و حمایت از اعتصابات کارگری در لیست سیاه قرار گرفته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه طبق رصدهای انجام شده هیچ یک از فرمانداران استان قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را ندارند، تصریح کرد: شرکت یکی از از معاونین فرمانداران با ارائه استعفا و یک نفر مدیران کل این استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی محرز شده است.

اولین سفر امسال ملوانان خردادماه ابلاغ می‌شود

پورات در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین لایحه ته لنجی عنوان کرد: از اواخر دولت دوازدهم و از اوایل دولت سیزدهم ساماندهی کالای همراه ملوان در دستور کار قرار گرفت و درحالی که پیش‌تر محدودیتی برای تعداد سفر و میزان بار همراه ملوان وجود نداشت این موضوع محدود شد.

وی ادامه داد: در راستای بهبود شرایط جلسات متعددی با لنج‌داران، نمایندگان مجلس و وزیر کشور گرفته شد تا اصلاحات در خصوص تعداد سفر و میزان بار همراه در لایحه ته لنجی انجام بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه اولین سفر ملوانان برای امسال تا پایان خردادماه ابلاغ خواهد شد، گفت: همچنان هر لنج دار می‌تواند محموله‌ای معادل ۳۰ وانت نیسان را به عنوان ته لنجی یا کالای ملوانی بدون اعمال تشریفات رایج ترخص کالاهای رسمی از گمرک خارج کند.

سه بخشدار در استان بوشهر تغییر خواهند کرد

پورات با اشاره به انتصاب ۱۰ فرماندار، ۲۱ معاون فرماندار و ۲۲ بخشدار از ابتدای دولت سیزدهم در استان بوشهر گفت: پنج بخشدار در استان بوشهر تغییر نکرده‌اند که به‌زودی سه بخشدار در استان تغییر و ۲ بخشدار خانم ابقا خواهند شد.

وی تاکید کرد: هر چند وقت یکبار گمانه‌زنی‌های در خصوص تغییر فرمانداران استان بوشهر مطرح می‌شود که باید بگوییم اکنون بنا نداریم هیچ یک از فرمانداران را تغییر دهیم.