جذب ۱۲۰۰ معلم در بوشهر/۵ گزارش مسمومیت‌ دانش آموزان از مدارس
جذب ۱۲۰۰ معلم در بوشهر/۵ گزارش مسمومیت‌ دانش آموزان از مدارس

ندای استان:موحدی گفت:در استان بوشهر با کمترین چالش در این زمینه روبه‌رو بودیم و باوجود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز کمتر از ۵۰۰ نفر تذکر دریافت کردند و اقناع و توجیه شدند.

به گزارش ندای استان،علی موحدی سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته تجلیل از معلم اظهار کرد: برای گرامیداشت این مقام شامخ نباید فقط به روز ۱۲ اردیبهشت اکتفا کرد؛ از اول مهر که دانش آموزان به معلم‌ها تحویل داده می‌شوند تا آخرین روز تحصیلی، روز معلم است و ما باید در جهت پاسداری از حرمت این افراد گام برداریم.

وی با بیان اینکه در هفته بزرگداشت مقام معلم ۱۵۰ برنامه تدوین شده است، اضافه کرد: این برنامه‌ها در شهرستان‌ها و مناطق مختلف آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها از معلم‌های نمونه تجلیل به عمل خواهد آمد، تصریح کرد: در راستای انتخاب معلم نمونه حدود هزار معلم فرم خوداظهاری پُر کرده‌اند که پس از داوری ۶۵ نفر در مرحله استانی انتخاب شدند و چهار نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

امسال ۱۲۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان بوشهر خواهند شد

موحدی با بیان اینکه امسال ۸۰۰ نفر از محل آزمون ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش استان بوشهر خواهند شد، افزود: در مرحله اول، جذب ۲۸۷ معلم در مقاطع ابتدایی و استثنایی در آموزش و پرورش استان بوشهر که ۱۱۹ نفر آقا و ۸۸ نفر خانم هستند، در دستور کار قرار گرفت. برای پذیرش در این آزمون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که پنج هزار و ۹۰۰ نفرشان خانم بودند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این آزمون ۲۹۰ نفر در کادر آموزشی مقاطع متوسطه اول و دوم جذب خواهند شد که ۵۵ نفر از آنها در هنرستان‌ها و مدارس کارودانش مشغول خواهند شد. همچنین ۲۷۵ نفر به عنوان مربی پرورشی و مراقبت سلامت استخدام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه امسال هزار و ۲۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش این استان خواهند شد، گفت: این رقم نسبت به پارسال افزایش ۲۰درصدی را نشان می‌دهد اما نیاز آموزش و پرورش استان بوشهر هزار و ۸۰۰ معلم است که از طریف برون سپاری، سرباز معلم، حق التدریسی، استفاده از ظرفیت دانشجویان فرهنگی ترم آخر نیاز استان را برطرف خواهیم کرد.

پنج گزارش مسمومیت‌ دانش آموزان از مدارس استان بوشهر دریافت شد

موحدی با بیان اینکه دشمن شورش‌های خیابانی را به مدارس سوق داد، اظهار کرد: در استان بوشهر با کمترین چالش در این زمینه روبه‌رو بودیم و باوجود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز کمتر از ۵۰۰ نفر تذکر دریافت کردند و اقناع و توجیه شدند.

این مقام مسئول درخصوص مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان دختر در مدارس تصریح کرد: پنج مورد گزارش در خصوص مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان از مدارس استان بوشهر دریافت شد که سه مورد را می‌توان به یقین مربوط به جو روانی دانش آموزان اعلام کرد و در خصوص ۲ مورد مشکوک دیگر نیز تاکنون مراکز درمانی حکم به آلوده بودن قطعی نداده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر درخصوص طرح رتبه بندی معلمان عنوان کرد: پس از ۱۱ سال بار رتبه‌بندی معلمان نه تنها از روی زمین برداشته شد که از لایحه به قانون نیز تبدیل شد، امیدواریم ایرادات این طرح نهایت طی سه ماه آینده برطرف شود. در این راستا بیش از ۶ هزار جکم از استان بوشهر صادر شد.

استان بوشهر جایگاه ۱۲ کنکور را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر این استان جایگاه ۱۲ کشور را در کنکور سراسری دارد و تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ردیف پنج استان برتر کشور قرار گیرد.

موحدی با اشاره به توزیع رایگان کتاب کمک درسی بین دانش‌آموزان کنکوری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و توزیع بین دانش آموزان افزود: ارتقا رتبه کنکور استان یکی از دغدغه‌های مهم مدیرکل و مسئولین استان است.

موحدی با اشاره به تدوین سند راهبردی یک ساله کنکور استان، افزود: بر اساس این برنامه تدوین شده ۴ ساله مدیران آموزش و پرورش بر اساس نقشه راه کنکور استان باید حرکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های کنکور در ۱۸ شهرستان و منطقه اضافه کرد: کارگاه‌های آموزشی دانش افزایی مدرسان کنکور جهت توانمندسازی مربیان هم‌اکنون هم در حال اجرا است.

۶ ملک آموزش و پرورش استان بوشهر به فروش می‌رسد

موحدی با تاکید بر اینکه یک وجب از املاک آموزش و پرورش استان بوشهر برای‌مان ارزشمند است، بیان کرد: ۶ ملک غیر اوقافی و بدون معارض در شهرهای دشتی، دشتستان و تنگستان که پیش‌بینی کرده‌ایم در ۱۰ سال آینده در آن نقاط نیاز به مدرسه نباشد را برای فروش گذاشته‌ایم. درآمد حاصل از فروش این املاک به حساب نوسازی مدارس برای تکمیل مدارس نیمه تمام همان شهرهایی که املاک فروشی در آنها هست، واریز می‌شود.

شهرستان بوشهر ۴۷۰ کلاس درس تخریبی دارد

وی با اشاره به وجود هزار و ۸۰۰ کلاس درس تخریبی در استان بوشهر گفت: بیشترین‌ کلاس‌های درس تخریبی به ترتیب مربوط به شهرستان بوشهر با ۴۷۰ کلاس درس تخریبی، تنگستان، دشتی و دشتستان است.

  • منبع خبر : ایسنا