آبفا مسئول تامین آب‌ خانه‌باغ ها نیست
آبفا مسئول تامین آب‌ خانه‌باغ ها نیست

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت:روزانه حدود ۴۵۰ هزار متر مکعب آب در استان بوشهر توزیع می شود.

به گزارش ندای استان،ابوالحسن عالی  صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نقش و اهمیت آب و منابع آبی در حیات انسان‌ها و اکوسیستم بر هیچ کسی پوشیده نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آب مایه حیات است، گفت: با توجه به تعییرات اقلیمی (افزایش دما از یک سو و کاهش بارش ها از سوی دیگر ) و متناظر با کم یابی آب‌ شیرین ودر تناسب با آن چالش‌هایی  جدی واساسی برای مردم شکل می‌گیرد و عواقب جدی آن  زندگی بشر را تحت تاثیر و تهدید اساسی قرار خواهد داد.

بالا بودن سرانه مصرف آب در استان بوشهر نسبت به میانگین کشور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب شرب در سطح استان از میانگین کشوری بسیار بیشتر است، تصریح کرد: منابع آب شرب در استان بوشهر محدود است و تنها راه، مصرف بهینه و صحیح توسط شهروندان می باشد.

عالی با تاکید بر اینکه آبفا مسئول تامین آب خانه باغ‌ها و گلخانه ها ودامهای سنگین نیست، تصریح کرد: امسال برخورد با انشعابات غیر مجاز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و جدی شرکت آبفا استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون نیز اقدامات موثری در شناسایی انشعابات غیر مجاز با مصرف بالا صورت گرفته است.

۲۰درصد از هدر رفت آب مربوط به انشعابات یا مصارف غیر مجاز می‌باشد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه ۹۰درصد مشترکین آب در این استان بخش خانگی است، افزود: بر اساس بررسی به عمل آمده ۲۰درصد از هدر رفت آب مربوط به انشعابات یا مصارف غیر مجاز می‌باشد و با برنامه ریزی صورت گرفته با همکاری دستگاه‌های نظارتی با قاطعیت انشعابات غیر مجاز را جمع آوری خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: روزانه حدود ۴۵۰ هزار متر مکعب آب در استان بوشهر توزیع می شود.