صادرات ایران به اروپا از مرز ترانزیتی بوشهر
صادرات ایران به اروپا از مرز ترانزیتی بوشهر

ندای استان:رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: با تبدیل بوشهر به هاب شمال به جنوب، صادرات ایران به کشورهای اروپایی از مرز ترانزیتی بوشهر انجام می‌شود.

به گزارش ندای استان،خورشید گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و فنلاند قدمتی زیاد دارد که امیدوارم شاهد افزایش حجم تبادلات تجاری بین بوشهر و هلسینکی باشیم.

وی افزود: ظرفیت‌های بوشهر در حوزه انرژی و نفت و گاز، تولیدات کشاورزی و همچنین ماهی و میگو بسیار ارزشمند است و علاوه بر آن، معادن و صنایع استان نیز قابلیت مناسبی دارند. توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی بویژه خرما و آبزیان، زمینه صادرات محصولات تولیدی استان و افزایش ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم می‌کند.

این مقام مسئول اعلام داشت: با توجه به ظرفیت‌های بالای حمل و نقل دریایی در استان بوشهر، این استان به هاب شمال و جنوب تبدیل شده و صادرات به کشورهای اروپایی از مرز ترانزیتی که استان بوشهر به سمت کشورهای آسیایی و آسیای جنوب شرقی دارد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت‌ها بهره ببریم و نباید فرصتی را هدر دهیم، بیان داشت: همجواری با خلیج فارس و مبادلات تجاری دریایی، حوزه حمل و نقل دریایی و همچنین صادرات و واردات را در استان تقویت کرده است. حضور سفیر فنلاند در ایران در بندر بوشهر و شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان، می‌تواند منجر به افزایش چشمگیر مبادلات تجاری دو کشور ایران و فنلاند، از طریق استان بوشهر باشد.