معرفی چهره سال حوزه هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
معرفی چهره سال حوزه هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر

ندای استان:در این آیین از ۸۵ هنرمند شاخص استان بوشهر در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

به گزارش ندای استان،سید کوچک هاشمی زاده بعنوان چهره سال ۱۴۰۱ حوزه هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر معرفی شد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر شامگاه پنجشنبه در حاشیه معرفی چهره سال هنری استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هاشمی زاده از هنرمندان و پژوهشگران پیشکسوت هنرهای آئینی در بخش هنرهای تعزیه و نواهای عاشورایی است که سهم بسزایی نیز در معرفی گنجینه های ادبی استان همچون فایز دشتی به عنوان یکی از شاعران بنام ملی ایفا کردند.

امید پارسایی فر افزود: این شخصیت به واسطه اینکه تلاش‌ها و خدماتش برای حوزه‌های فرهنگ، هنر و پژوهش استان طی سالیان اخیر آنچنان چشمگیر و موثر بود که نظر جامعه نخبگان و هنرمندان و داوران را برای انتخاب به عنوان چهره سال حوزه هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ ، در قالب هنرمند شاخص انقلاب اسلامی به خود جلب کرد.

وی ادامه داد: هاشمی زاده همچنین هنرمندی برخاسته از آیین ها، شعائر و فرهنگ غنی اسلامی است که با پژوهش ها و تحقیقات نوینش ، زبان و ادبیات فارسی و گویش استان حرکت را غنی ساخته است .

پارسایی فر گفت: این هنرمند شاخص در پرورش و آموزش جمع کثیری از شاعران و ادیبان متعهد استان ، نقشی مهم ایفا کرده است.

وی افزود: جامعه فرهنگی و هنری استان بوشهر به قدری غنی و فاخر است که چنین گوهرهای ارزشمندی مانند هاشمی زاده را در خود پرورش داده و انشالله مسیر معرفی و تجلیل از این ظرفیت‌های ناب با جدیت تداوم خواهد یافت.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: در استان بوشهر در مجموع ۱۵ نفر نامزد از رشته های مختلف انتخاب شده بودند که پس از بررسی جامعه نخبگانی و کارشناسان، در بخش ویژه توسط خانواده شهید عاشوری به عنوان چهره شاخص هنر انقلاب معرفی شد.

پارسایی فر اظهار کرد: انتخاب چهره سال هنر انقلاب از سال ۹۷ در استان بوشهر آغاز شد که در سال‌های ۱۳۹۷، ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب غلامحسین دریانورد به عنوان شاعر و فیلنامه نویس، حسین دارند کارشناس شعر و ادبیات، سید حسین صافی مستندساز و نقاش برجسته علی بحرینی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر معرفی شدند.

وی بیان کرد: برای سال ۱۴۰۱ نیز به ترتیب حروف الفبا غلامرضا ابراهیمی به عنوان شاعر و ادیب، کاظم ارجمندنیا به عنوان کارگردان تئاتر، حسن تقوایی تولیدکننده نماهنگ و فیلم ساز مستند، احمد جولایی نویسنده، رضا شاه حسینی به عنوان خوشنویس برجسته، سید رضا صافی به واسطه تولید و کارگردانی مستند راه جهاد و قاسم طحانیان در هنر گرافیک و تئاتر در بین گزینه‌های کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر معرفی شدند.

پارسایی فر ادامه داد: احمدرضا قربانی پیشکسوت تئاتر، حیدر منصوری شاعر و ترانه سرا، محمد مظفری دبیر و برگزار کننده جشنواره و رویدادهای مختلف فرهنگی و تئاتر، ساسان نوذری هنرمند عرصه آثار موسیقی و آهنگ سازی، محمد علی نادری نقاش برجسته و فاخر بین المللی، فاطمه صداقت جو در رشته نقاشی چهره شهدا و سید کوچک هاشمی زاده به عنوان پژوهشگر و ادیب از دیگر گزینه‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر هستند.

در این آیین همچنین از ۸۵ هنرمند شاخص استان بوشهر در بخش‌های مختلف تجلیل شد.

گفتنی است در نبود سید کوچک هاشمی زاده به دلیل بیماری، هدایای مربوط به چهره سال هنر انقلاب اسلامی در استان بوشهر به نمایندگی به برادر ایشان اهدا شد.