هشدار جدی دادستان دشتی به تالارها
هشدار جدی دادستان دشتی به تالارها

ندای استان:دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دشتی گفت: طبق آئین‌نامه، فیلم‌برداری و پذیرایی از مجالس در تالارها و مجتمع‌های تفریحی بانوان و آقایان باید به صورت جداگانه و مجزا باشد.

به گزارش ندای استان،عباس حمادپور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دشتی در گفتگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی اظهار داشت: صاحبان تالارها در زمان بستن قرارداد مبنی بر واگذاری مکان به شهروندان، جهت برگزاری جشن‌ها و آیین‌ها تذکر داده شود که به صورت جداگانه و با رعایت تمام شئونات اسلامی برگزار گردد. چنانچه خلاف این امر مشاهده شود، باید مسئول  تالار مورد نظر بلافاصله آیین را تعطیل و مراتب را به مراجع انتظامی جهت تعطیلی اطلاع داده شود تا باعث تشکیل پرونده و پلمب تالار نگردد.

وی افزود: طبق آئین‌نامه، فیلم‌برداری و پذیرایی از مجالس در تالارها و مجتمع‌های تفریحی بانوان و آقایان باید به صورت جداگانه و مجزا باشد و متولیان امر از جمله گردشگری، اماکن، اصناف باید نظارت کامل بر این مهم داشته باشند.

عباس حمادپور به بحث پخش و اجرای موسیقی در تالارهای تفریحی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ادارات مربوط وظیفه‌ای خاص در این خصوص دارند که انتظار می‌رود نظارت کامل بر وضعیت تالارها و نحوه اجرای موسیقی در اماکن تفریحی به صورت کامل اجرا و عملی گردد.

وی تأکید کرد: ارشاد اسلامی موظف است افراد و نوازندگان را شناسایی کند تا کار ساماندهی و نظارت بر مجتمع‌های تفریحی به نحو احسن انجام گیرد و در صورت اعمال خلاف قانون، دستگاه قضایی باید وارد کار شود و با متخلفان مطابق قانون برخورد نماید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دشتی در پایان به استفاده از سلاح‌ها در جشن‌ها و مراسم‌ خاص اشاره نموده و اضافه کرد: در خصوص استفاده از سلاح‌ها از باب پیشگیری، اگر سلاح مجاز باشد حیطه کاری آن مشخص است و در صورت ارائه گزارشی مبنی بر استفاده غیرمجاز، با فرد متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.