درآمد صادراتی بوشهر روزانه ۲ هزار میلیارد تومان
درآمد صادراتی بوشهر روزانه ۲ هزار میلیارد تومان

ندای استان:گزدراری گفت: نیاز است که دولت به عنوان ناظر و تسهیل کننده امور بخش خصوصی، از اقداماتی از جمله بالابردن تعرفه های صادراتی اجتناب کند.

به گزارش ندای استان،رییس اتاق  بازرگانی بوشهر گفت: استان بوشهر با درآمد صادراتی روزانه ۲ هزار میلیارد تومان تولیداتی را به مقصد ۶۳ کشور صادر می کند که چین ، امارات ، ترکیه و روسیه بیشترین مقاصد این صادرات است.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: به عنوان بخش خصوصی همکار دولت در اجرایی کردن شعار ” مهار تورم و رشد تولید” هستیم.

وی افزود: این امکان با هماهنگی و هدفگذاری دولت، مجلس و بخش خصوصی می تواند قابلیت اجرایی پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر تصریح کرد: با افزایش رونق کسب و کار و تولید در بخش های خصوصی، ضمن اجرایی کردن شعار امسال، ارزآوری برای کشور و ایجاد اشتغال پایدار، می توان رضایت مردم و افزایش قدرت خرید آنها را ایجاد کرد.

گزدراری گفت: نیاز است که دولت به عنوان ناظر و تسهیل کننده امور بخش خصوصی، از اقداماتی از جمله بالابردن تعرفه های صادراتی اجتناب کند.

وی ادامه داد: این که برخی اوقات دولت بدون هیچ توجیه اقتصادمحور اقدام به افزایش تعرفه های صادراتی از جمله محصولات جالیزی و گلخانه‌ای کند با شعار امسال نه تنها منافات دارد، بلکه می تواند با ضربه زدن به تولید و اقتصاد، مشکلاتی نیز برای اشتغال کشور ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر ادامه داد: رشد صد در صدی تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی، با هیچ معیاری قابل توجیه نیست و می تواند به شکل کاملی صادرات گوجه فرنگی را از بین ببرد و لطمه فراوانی به تولیدکنندگان استان بوشهر به عنوان محصول خارج از فصل وارد سازد.

وی از دولت و مجلس خواست این بخشنامه را اصلاح و زمینه تسهیل صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کنند.

گزدرازی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در تولید محصولات مختلف، گفت: در یکسال گذشته، بیش از ۲۷ میلیون تن کالا به ارزش ۱۳.۲ میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شده است.

وی گفت: ارزش صادرات استان بوشهر، حدود ۷۱۵ هزار میلیارد تومان است و تقریبا روزانه ۲ هزار میلیارد تومان درآمد صادراتی استان بوشهر بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر یادآور شد: عمده تولیدات صادراتی استان بوشهر در زمینه پتروشیمی و میعانات گازی، صیفی‌جات و محصولات باغی بویژه خرما و آبزیان شامل ماهی و میگو است.