پلمب یک واحد صنفی و معرفی ۴۱ متخلف به مراجع قضایی در دشتستان
پلمب یک واحد صنفی و معرفی ۴۱ متخلف به مراجع قضایی در دشتستان

ندای استان:رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی یک واحد صنفی پلمب شد، ۲۶ صنف اخطار دریافت کردند و ۴۱ متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش ندای استان،ماریا خویش‌دوست بیان کرد: از آغاز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی تا کنون دو هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان دشتستان انجام گرفته است.
وی افزود: در راستای کنترل و جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و شیوع بیماری‌های ناشی از آب و غذای آلوده، طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور ۳۶ بازرس در سطح شهرستان اجرا شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ادامه داد: در همین راستا بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای از ۲۴ اسفندماه تا ۱۳ فروردین در حدود دو هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به‌ویژه، رستوران‌ها، کارگاه‌های شیرینی‌پزی، آجیل‌فروشی و همچنین اماکن عمومی مانند پارک‌ها، محل اسکان مسافران نوروزی و پمپ‌بنزین‌ها در دو نوبت صبح و بعدازظهر انجام دادند.
وی گفت: در بازرسی‌های انجام‌شده که با هدف آموزش و ارتقاء سلامت شهروندان و مسافران انجام گرفت، یک واحد صنفی پلمب، ۲۶ صنف و اماکن دارای مشکلات بهداشتی اخطار دریافت کردند و ۴۱ متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
خویش‌دوست افزود: در همین مدت بیش از ۲۴۳ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاقد مشخصات بهداشتی جمع‌آوری و معدوم شد و همچنین با توجه به اهمیت سلامت آب، هزار و ۲۶۱  مورد کلرسنجی، ۷۶ مورد نمونه برداری میکروبی آب و ۷۹۵ سنجش بر روی مواد غذایی انجام گرفته است.
وی با اشاره به بررسی و پیگیری فوری بیش از ۷ مورد خبر و شکایت مردمی در سامانه ۱۹۰ در طرح بسیج سلامت نوروزی، از شهروندان خواست مشکلات بهداشتی را از طریق سامانه ۱۹۰ به شبکه بهداشت و درمان اطلاع دهند.
Visited 1 times, 1 visit(s) today