کمبود دارو در کل کشور است نه بوشهر
کمبود دارو در کل کشور است نه بوشهر

ندای استان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:اولویت توزیع سرم در استان با بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، مراکز بیماران خاص و داروخانه‌ها با اولویت داروخانه‌های شبانه‌روزی و منتخب مشخص گردیده است.

به گزارش ندای استان،دکتر حسن ملکی زاده روز یکشنبه در حاشیه بازدید سرزده از داروخانه‌های شهر بوشهر اظهار کرد: کاهش تولید، واردات و افزایش تجویز و مصرف دارو بخصوص سرم‌های تزریقی به دلیل شیوع آنفلوانزا و اوج گرفتن دوباره کرونا از اواسط اسفندماه از جمله دلایلی است که موجب شده در برخی اقلام دارویی در این استان با کمبود روبرو شویم.

وی افزود: در زمان حاضر سرم به اندازه مورد نیاز در استان بوشهر تامین شده است اما در داروخانه‌ها به‌ صورت مدیریت‌ شده و سهمیه‌ای توزیع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: باتوجه به فرارسیدن نوروز و اوج گرفتن سفرها و ورود مسافرین به این استان، جهت رفاه حال مردم و با تلاش‌های معاونت غذا و داروی این دانشگاه بوشهر سعی در تامین داروهای سهمیه‌ای متناسب با جمعیت استان کرده‌ایم و به‌ صورت مدیریت‌ شده در اختیار داروخانه‌های تخصصی، شبانه‌روزی و منتخب قرار گرفته است.

وی یادآور شد: اولویت توزیع سرم در استان بوشهر با بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، مراکز بیماران خاص و داروخانه‌ها با اولویت داروخانه‌های شبانه‌روزی و منتخب مشخص گردیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تعدادی از داروخانه‌های بوشهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت توزیع دارو، نحوه اجرای طرح دارویار، کمبودهای احتمالی دارو در داروخانه‌های استان بوشهر قرار گرفت.

  • منبع خبر : ایرنا