شهید شاخص استان در بوشهر در سال۱۴۰۲+عکس
شهید شاخص استان در بوشهر در سال۱۴۰۲+عکس

ندای استان:مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: سردار شهید «محمد جعفر سعیدی» از سوی سپاه امام صادق (ع) به عنوان شهید شاخص سال۱۴۰۲ این استان برگزیده شد.

به گزارش ندای استان،«نعمت الله غلام‌پور» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سردار شهید محمد جعفر سعیدی از شهدای مخلص، انقلابی و خود ساخته استان بوشهر است که همگان او را با نام «مروارید سهیل» می‌شناسند زیرا پیکر مطهر ایشان پس از شهادت در محور عملیاتی «کربلای ۴» و در جزیره سهیل، پس از ۱۰ سال به کشور بازگشت‌ و در گلستان شهدای گناوه آرام گرفت.

وی بیان کرد: امروز شهید محمد جعفر سعیدی پس از ۳۷ سال شهادت، به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ استان بوشهر انتخاب شده است تا مردم شریف ایران بیش از گذشته با شخصیت والای این بزرگمرد دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

سردار رشید سپاه اسلام شهید «محمد جعفر سعیدی» سوم تیر ۱۳۳۴ در روستای «احشام قایدها» شهرستان دشتی استان بوشهر چشم به جهان گشود و پس از تحصیل برای کمک خرج پدر و مادر به کویت سفر کرد و پس از گذشت ۲ سال به ایران بازگشت.

در سن ۱۸ سالگی به خدمت مقدس سربازی در کرمان اعزام شد و هنوز دوران خدمت او به پایان نرسیده بود که ازدواج کرد و در ۲۹ بهمن ۱۳۵۵ زندگی مشترک خود را در یک اتاق کوچک در شهر گناوه آغاز کرد و حاصل این ازدواج پنج فرزند پسر به نام ابوالحسن، مهدی، هادی، احسان، حسین است.

بعد از خدمت در شرکت فرجام بوشهر استخدام و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۰ دی سال ۱۳۵۸ وارد سپاه پاسداران شد و عهده دار مسئولیت‌های فراوانی در دفاع مقدس از جمله جانشین فرمانده سپاه گناوه، فرمانده سپاه بندر ریگ، سرپرست و جانشین فرمانده سپاه جریزه خارگ و جانشین فرمانده سپاه دشتی بود.

ایشان در تاریخ چهارم دی‌ماه ۱۳۶۵ در گردان حضرت ابوالفضل(ع) ناوتیپ ۱۳ امیرالمومنین(ع) استان بوشهر به عنوان معاون گردان در محور عملیاتی کربلای ۴ در جزیره سهیل عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید والا مقام یکی از فرماندهان شاخص شهید استان بوشهر است . پیکر مطهر شهید سعیدی پس از ۱۰ سال مفقودیت در تاریخ ۱۸ بهمن سال ۱۳۷۵ به وطن بازگشت و در گلستان شهدای گناوه در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت.