کم فروشی در بازار بوشهر به صفر می رسد/ محاسبه وزن شیرینی با جعبه ممنوع!
کم فروشی در بازار بوشهر به صفر می رسد/ محاسبه وزن شیرینی با جعبه ممنوع!

ندای استان:رامشی گفت: بیشترین میزان این تخلف در میان محصولات سلولوزی و مصالح ساختمانی بوده است.

به گزارش ندای استان،سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر در نخستین نشست خبری اش که در دومین ماه فعالیتش برگزار شد، گفت: مقابله با کم فروشی در بازار یکی از رویکردهای جدی این سازمان شده و در این راستا اندازه شناسی کالاها و خدمات از دی ماه امسال آغاز شده است.

مصطفی رامشی با بیان اینکه در این بخش هم مبادی تولید و هم عرضه مورد بازرسی قرار می‌گیرند، توضیح داد: در این طرح ۵۰ تا ۱۲۰ نمونه محصول پرکاربرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که کم فروشی آن اثبات شود، چهار تا پنج بار تذکر دریافت می‌کند و در ادامه برای برخوردهای قهری متناسب به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

رامشی گفت: در این مدت در استان بوشهر ۸۰ بازرسی از واحدهای تولیدی انجام شده که ۳۴ مورد از انها کم فروشی داشتند و بیشترین میزان این تخلف در میان محصولات سلولوزی و مصالح ساختمانی بوده است. در این راستا، انتظار داریم با پایان دوره زمانی تذکرها، کم فروشی در بوشهر به صفر برسد.

جعبه شیرینی نباید با وزن آن محاسبه شود

رامشی ادامه داد: پایش خالص فروش شیرینی‌ یکی دیگر از بخش‌های طرح اندازه شناسی عیدانه است که بر اساس آن فروش شیرینی باید با وزن خالص بدون جعبه انجام شود و این الزام در هماهنگی با اتاق اصناف به این واحدهای صنفی اعلام شده است.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده این تخلف می‌توانند شکایت خود را از طریق شماره ۳۳۴۴۴۳۲۵ بوشهر و یا سامانه اینترنتی طرح شکایت استاندارد اعلام کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر اضافه کرد: نظارت بر اوازان واحدهای صنفی یکی دیگر از بخش‌هایی است که در طرح عیدانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر این اساس ترازوی واحدهای صنفی باید برچسب استاندارد یکساله داشته باشد.

رامشی درباره نظارت بر نازل‌های سوخت مایع استان بوشهر نیز گفت: این نظارت و بررسی به بخش خصوصی سپرده شده اما در صورت وجود شکایت مردمی در این زمینه کارشناسان اداره کل استاندارد موضوع مورد را بازرسی و ارزیابی می‌کنند.