شناسایی ۳۴ واحد تولیدی کم‌فروش در استان بوشهر
شناسایی ۳۴ واحد تولیدی کم‌فروش در استان بوشهر

ندای استان:سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت: تاکنون ۸۰ بازرسی از واحدهای تولیدی این استان انجام شده که ۳۴ مورد از آنها کم فروشی داشتند.

به گزارش ندای استان،مصطفی رامشی پنجشنبه ۲۵ اسفند در نشست با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح عیدانه در راستای رویکرد تعالی سیستم استاندارد و تحقق شعار استاندارد مردمی دولت سیزدهم اظهار کرد: در قالب این طرح پارسال هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی مورد بازرسی کیفیت قرار گرفتند، اما امسال هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و زائر سراها، رستوران ها، مراکز خدماتی رفاهی بین راهی، فرودگاه‌ها، پایانه‌های اتوبوس رانی، مراکز خدمات قالیشویی، مراکز فروش آجیل و شیرینی و میادین میوه و تره‌بار مشمول این طر می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح عیدانه سازمان استاندارد تا فروردین در سطح استان بوشهر ادامه دارد، اضافه کرد: حراست، امور آزمایشگاه و اندازه‌شناسی این اداره کل به منظور اجرای این طرح اطمینان از ارائه خدمات مطلوب و به موقع به مردم برای بهبود کیفیت همکاری خواهند کرد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر تصریح کرد: “اندازه شناسی” که بخشی از طرح عیدانه استاندارد است در سه محور پایش کمیت محصولات بسته بندی، الزامات برچسب زدایی و نظارت بر اوزان واحدهای صنفی با هدف پیشگیری از کم فروشی از دی امسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

رامشی یادآور شد: تاکنون در استان بوشهر ۸۰ بازرسی از واحدهای تولیدی انجام شده که ۳۴ مورد از آنها کم فروشی داشتند و بیشترین میزان این تخلف در میان محصولات سلولوزی و مصالح ساختمانی شایع بوده است.

وی عنوان کرد: پایش فروش شیرینی‌ یکی دیگر از بخش‌های طرح اندازه شناسی عیدانه است که بر اساس آن فروش شیرینی باید با وزن خالص بدون جعبه انجام شود و این الزام در هماهنگی با اتاق اصناف به این واحدهای صنفی اعلام شده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان بوشهر، نظارت بر اوازان واحدهای صنفی یکی دیگر از بخش‌هایی طرح عیدانه دانست و گفت: بر این اساس ترازوی واحدهای صنفی باید برچسب استاندارد یکساله داشته باشد.

رامشی با تأکید بر اینکه شهربازی‌ها باید دارای گواهی استاندارد باشند، بیان کرد: همچنین بررسی شهربازی‌ها در ۲ ماه گذشته در استان بوشهر از ۱۱۵ به ۲۳۰ عنوان افزایش یافته و ۸۶ وسیله بازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نظارت بر نازل‌های سوخت مایع به بخش خصوصی سپرده شده اما در صورت وجود شکایت مردمی در این زمینه کارشناسان اداره کل استاندارد موضوع مورد را بازرسی و ارزیابی می‌کنند.

  • منبع خبر : ایسنا