۲۷ مصدوم چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر
۲۷ مصدوم چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر

ندای استان:رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۲۰ مصدوم داشتیم و این در حالی است که امسال تنها در یک‌شب ۲۱ نفر حادثه دیدند و افزایشی ۳۵ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش ندای استان،سید حسین موسوی صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه ۱۴۰۱ بر طبق دستورالعمل اورژانس کشور هرگونه مصدومی که ناشی از انفجار مواد محترقه و ترقه و… بوده است در سامانه حوادث ویژه ثبت‌شده است.

وی تصریح کرد: از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بوشهر نیز خواسته‌شده است تا مراجعین و مصدومین مربوطه را در سامانه هدایت بیماران اورژانس ثبت کنند.

موسوی اظهار داشت: تابه‌حال ۲۷ نفر در اثر انفجار ترقه و بمب‌های دست‌ساز دچار حادثه شده‌اند و از این تعداد تنها ۲۱ نفر مربوط به روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه بوده که توسط تیم‌های عملیاتی اورژانس ۱۱۵ اعزام شده‌اند و یا خودشان مراجعه حضوری به بیمارستان‌های سطح استان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: دو نفر از مصدومین در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند که این افراد جز مواردی بوده‌اند که تیم‌های عملیاتی شهری و جاده‌ای ۱۱۵، اعزام آنان را انجام داده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: یکی از مصدومین آقایی ۱۳ ساله است که ترقه در دستش منفجر شده و از ناحیه سر و گردن و دست آسیب‌دیده و در سرویس ارتوپدی قرار گرفته است که حال عمومیش خوب بوده و تحت درمان است.

موسوی اظهار داشت: متأسفانه در این بین آقایی ۲۶ ساله که ترقه در صورتش منفجر شده، پس از انفجار ترقه چشمش سانحه دیده و از ناحیه سروصورت دچار سوختگی شده که همان شب گذشته طبق تشخیص بستری شده و تحت درمان است.

وی تصریح کرد: اگر به عواقب و نتایج اعمالمان فکری می‌کردیم به خود اجازه نمی‌دادیم شادی سنتی و شیرین خود را با طعم تلخ حوادث خراب و هزینه‌های درمانی سنگین را به خود و سیستم درمانی وارد کنیم.

موسوی افزود: از ابتدای اسفند تاکنون دو نفر از کل مصدومین در بیمارستان بستری هستند، یک نفر آقا به دلیل سوختگی و آسیب به چشم در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان تحت درمان است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در مقایسه تعداد نفرات آسیب‌دیده در حادثه چهارشنبه آخر سال گفت: در سال گذشته ۲۰ مصدوم داشتیم و این در حالی است که امسال تنها در یک‌شب ۲۱ نفر حادثه دیدند و افزایشی ۳۵ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

موسوی به آمادگی نیروهای عملیاتی و ستادی اورژانس ۱۱۵ از ابتدای شروع طرح و آمادگی ویژه پرسنل طی دیشب و امروز اشاره و گفت: کلیه ۵۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در کلیه مناطق شهری و روستای در حال آماده‌باش هستند و شب گذشته در اماکن شهری و در مناطق پرازدحام نیروهای عملیاتی مستقر و از نزدیک خدمات موردنیاز را ارائه می‌دادند.

وی افزود: شهرستان بوشهر در ۵ نقطه شلوغ و استراتژیک شهر تیم‌هایی را استقرار داده بود تا به صحنه نزدیک باشند و بتوانند بیماران را در محل درمان کنند و یا در صورت نیاز با صرف زمان کمتری مصدومین احتمالی را به بیمارستان اعزام نمایند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تیم‌های عملیاتی اورژانس ۱۱۵ در سراسر استان تا پایان طرح امداد نوروزی آماده است.

  • منبع خبر : مهر