بستری رایگان در ‌استان بوشهر شامل کدام بیماران می‌شود؟
بستری رایگان در ‌استان بوشهر شامل کدام بیماران می‌شود؟

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها اگر بیماران از طریق نظام ارجاع به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی معرفی شوند، خدمات درمانی به صورت رایگان به آنها ارائه می‌شود.

به گزارش ندای استان،حسن ملکی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از اجرایی شدن طرح رایگان شدن بستری بیماران در قالب طرح نظام ارجاع خبر داد و اظهار داشت: بیمارانی که از طریق مراکز جامع سلامت به دریافت خدمات بستری به بیمارستان‌های استان بوشهر ارجاع می‌شود، رایگان تحت مداوا قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه قبلاً پرداختی و تعرفه فرانشیز بیماران بستری در قالب نظام ارجاع بین ۵ تا ۱۰ درصد بود، گفت: در راستای گسترش عدالت در سلامت و پزشکی خانواده طرح رایگان شدن هزینه بستری بیماران اجرایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ۱۰ بیمارستان در استان بوشهر تحت پوشش این دانشگاه قرار دارد، افزود: نگاه کلی این طرح تعالی و حل مشکلات در بخش‌های مختلف سلامت است.

ملکی‌زاده با بیان اینکه ۵۷۴ هزار نفر از جمعیت روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان بوشهر تحت پوشش سیستم نظام ارجاع است، گفت: تمام بیماران تحت بیمه سلامت و روستایی پس از طی فرایند پزشک خانواده سطح یک و سطح ۲ تخصصی در صورتی که برای بستری به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر معرفی شوند، درمان آنان رایگان است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سفر استانی رئیس جمهور و وزیر بهداشت به استان بوشهر مقرر شد بیماران دارای دفترچه بیمه سلامت که در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از مسیر نظام ارجاع و پزشک خانواده خود به بیمارستان‌های این دانشگاه مراجعه می‌کنند هزینه بستری آنها رایگان شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: سند ملی سلامت‌محور که در مرحله نخست شامل طرح رایگان شدن بستری بیماران در استان بوشهر و ۲ استان دیگر است با حضور وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رونمایی شد.

ملکی‌زاده  بیان کرد: بر اساس این طرح در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها اگر بیماران از طریق نظام ارجاع به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی معرفی شوند، خدمات درمانی به صورت رایگان به آنها ارائه می‌شود.