از خودکفایی ۳۰۰۰ مددجوی بوشهری تا معافیت سربازی ۱۴۲ نفر
از خودکفایی ۳۰۰۰ مددجوی بوشهری تا معافیت سربازی ۱۴۲ نفر

ندای استان:میری:رتبه اول در اکرام ایتام کشور را داریم/ ۷۵ میلیارد تومان صدقات در استان جمع آوری شد/ همه مصوبات سفر ریاست جمهوری اجرا شد

به گزارش ندای استان،محمدرضا میری در نشست خبری به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: در حال حاضر ۹۳ هزار نفر در قالب ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر قرار دارند.

از رتبه اول در اکرام ایتام تا افزایش خودکفایی مددجویان

وی خبر داد: در ارزیابی‌های انجام گرفته این استان مقام نخست حوزه اکرام ایتام را کسب کرده و سرانه هر کودک یتیم زیرپوشش به یک میلیون و ۱۰۰ هزارتومان رسیده، درحالی که میانگین کشوری آن ۷۰۰ هزارتومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر عنوان کرد: هزار و ۶۵۹ یتیم در استان بوشهر تحت حمایت این سازمان هستند. همچنین در طرح محسنین (کودکان آسیب دیده) چهار هزار و ۹۰۰ نفر تحت پوشش و ۱۸ هزار حامی وجود دارد.

میری با اشاره به تحقق ۱۱۰ درصدی جمع‌آوری صدقات در استان بوشهر بیان کرد: در زمینه جمع‌آوری زکات با جمع‌آوری ۷۵ میلیارد تومان، ۲۰۷ درصدی برنامه‌ها محقق شده که جزء استان‌های خوب و برتر کشور بوده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص توانمند سازی خانوار گفت: امسال موظف به ایجاد ۱۲ هزار و ۴۶۸ نفر شغل در سطح استان بوشهر بودیم که با ایجاد ۱۲ و هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال تاکنون ۱۰۲ درصد از برنامه محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های استاندار از محل بند ب تبصره ۱۶، مبلغ ۵۸۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات هدف گذاری شد که خوشبختانه موفق به جذب ۹۰ درصد از این مبلغ شده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با بیان اینکه امسال حدود سه هزار نفر از مددجویان خودکفا و از چرخه حمایت این نهاد خارج شدند، بدون اعلام آمار ورودی، گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه، تعداد ورودی و خروجی مددجویان یکسان نیست.

همه مصوبات سفر ریاست جمهوری اجرا شد

وی با اشاره به تحقق صددرصدی مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان بوشهر اظهار کرد: هزار و ۶۹۱ مورد ساخت و بهسازی مسکن، ۲ هزار و ۲۲۳ مورد احداث سرویس بهداشتی و ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از جمله این مصوبات بوده است.

از معافیت سربازی تا ساخت مسکن مددجویان

میری با اشاره به معافیت ۱۴۲ نفر از جوانان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر از خدمت سربازی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۱۵۸ ازدواج مربوط به مددجویان این سازمان ثبت شده است و ۶ هزار و ۶۰۰ مجموعه لوازم ضروری شامل کولرگازی، اجاق گاز، یخچال و … در اختیار این افراد قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر یادآور شد: مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی مددجویان است که خوشبختانه امسال ۶۳۸ مسکن روستایی و شهری با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان احداث شده است.

جشن نیکوکاری در استان

وی با اشاره به آغاز جشن نیوکاری از اواسط دی‌ماه تصریح کرد: این جشن تا اواسط اسفندماه در استان بوشهر ادامه خواهد داشت و تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال از این طریق جمع‌آوری شده است. در تلاش هستیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کمک‌ها را در اختیار مددجویان قرار دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر یادآور شد: پارسال ۲۴۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در جشن نیکوکاری استان تحویل گرفته شد و در کمترین زمان ممکن در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار گرفت.

میری با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور، زنگ جشن نیکوکاری ۱۴ اسفندماه با همکاری آموزش و پرورش در مدارس استان نواخته می‌شود، ادامه داد: جشن احسان نیز بعد از ظهر همین روز در استان بوشهر برگزار می‌شود.