بوشهر یکی از جوان‌ترین ناوگان حمل و نقل کشور
بوشهر یکی از جوان‌ترین ناوگان حمل و نقل کشور

ندای استان:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در قالب ۲۸۱ هزار و ۳۵ سفر در این استان جا به جا شدند.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم اخترشناس روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این استان با یکهزار و ۲۳۵ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری یکی از جوان‌ترین ناوگان حمل و نقل کشور را دارد که در قالب ۳۸ شرکت و با یکهزار و ۷۳۰ راننده فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵۲ دستگاه اتوبوس در استان بوشهر ادامه داد: براین اساس میانگین سنی ناوگانی اتوبوسی این استان هشت سال است که این آمار نسبت به میانگین ۱۵ ساله کشور پائین‌تر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: همچنین در بخش مینی بوسی نیز در زمان حاضر ۷۴۱ مینی بوس با میانگین سنی ۱۳ سال فعال هستند که از میانگین ۲۶ سال کشور نیز پائین‌تر است.

اخترشناس اضافه کرد: افزون بر این ۱۴۲ دستگاه سواری با میانگین سنی ۱۲ سال که با میانگین سنی کشور برابر است فعال و کار جابه جایی مسافر را در استان بوشهر انجام می‌دهند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ایمنی در جابه جایی مسافر افزود: حمل ایمن مسافران از اولویت‌های این سازمان است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت‌ها و ناوگان عمومی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافربین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.