گوشت منجمد ۱۵۰ هزار تومانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بوشهر
گوشت منجمد ۱۵۰ هزار تومانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بوشهر

ندای استان:مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: تا کنون ۲۰۰ تن گوشت گوساله و گوسفندی منجمد به قیمت مصوب ۱۵۰ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پروتئینی استان عرضه شده است.

به گزارش ندای استان،سید عبدالحسین موسوی فرد با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار استان و کشور، بیان کرد: با توجه به خشکسالی و کمبود علوفه مورد نیاز دامداران و کشاورزان در تابستان گذشته، عرضه و کشتار دام بیشتر از حد معمول انجام و همین موضوع عاملی شد تا ذخیره گوشت گرمی که باید در پاییز و زمستان به بازار عرضه شود، زودتر عرضه و مصرف شود.

وی افزود: امسال با توجه به بهبود شرایط بارندگی و سبزی مزارع و مراتع، تمایل به نگهداری دام بیشتر و رغبت به فروش دام در بین دامداران کمتر شده، که در نتیجه موجب افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه دو راه حل برای کنترل قیمت در نظر گرفته شده، اضافه کرد: راه حل اول عرضه گوشت گوساله و گوسفندی  منجمد در ۴۰ روز اخیر به میزان ۲۰۰ تن با قیمت مصوب ۱۵۰ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌های و پروتئینی بود که با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و عید نوروز روند توزیع ادامه دارد و به زودی ۲۰۰ تن دیگر هم وارد استان می‌شود.

وی ادامه داد: به تازگی نیز مصوبه‌ای را وزارت جهادکشاورزی در عرضه گوشت گرم به قیمت ۲۲۰ هزار تومان مصوب کرده است که به محض ابلاغ این مصوبه به استان با فروشندگانی که گوشت گرم را با قیمت بالاتر عرضه کنند برخورد شده و به تعزیرات معرفی می‌شوند.

موسوی فرد یادآور شد: در ۹ ماهه اول امسال ۶ هزار تن کالای اساسی در استان توزیع که در ۲ ماه زمستان ۲ هزار تن به این میزان افزوده شده و در مجموع تا کنون ۸ هزارتن کالای اساسی وارد استان شده است.

به گفته وی از این میزان کالای اساسی ۳ هزار و ۶۰۰ تن برنج بوده که ۲ هزار و ۷۰۰ تن در ۹ ماه اول سال و ۹۰۰ تن هم به تازگی توزیع شده و گوشت منجمد هم افزون بر ۲۸۰ تن در ۹ ماه اول سال توزیع و ۱۸۰ تن هم به تازگی وارد استان شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همچنین گفت: مرغ منجمد هم ۲ هزار و ۱۰ تن در سال جاری وارد استان شده که نرخ آن در بازار ۵۷ تا ۵۸ هزار تومان است، و این در حالی است که از قیمت مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان کمتر است.

موسوی فرد می‌گوید: چنان‌چه مرغ با قیمت بالاتری در بازار عرضه شود، اقدم به توزیع مرغ منجمد خواهیم کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما