میزان پرداختی به شهرداری های استان بوشهر اعلام شد
میزان پرداختی به شهرداری های استان بوشهر اعلام شد

ندای استان:مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از ۲ هزار و ۲۹۱ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان اعتبار عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان پرداخت شده است.

به گزارش ندای استان،محمد جواد رستمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا،اعلام کرد: از این میزان یکهزار و ۶۷۷ میلیارد و ۶۳۹ میلیون تومان برای پیشبرد طرح‌های عمرانی و دیگر طرح‌ها و پروژه‌های شهری به حساب ۴۰ شهرداری استان بوشهر پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۱۴ میلیارد و ۷۱ میلیون تومان از اعتبارات ارزش افزوده نیز برای عمران روستایی در اختیار دهیاری‌های استان بوشهر قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر با بیان اینکه این اعتبارات به تناسب جمعیت شهرها و روستاها توزیع می‌شود، یادآور شد: سال گذشته یکهزار و ۹۲۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در استان بوشهر وصول شد که امسال رشد خوبی یافته است.

رستمی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از بودجه طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر از محل همین اعتبار تامین می‌شود و مودیان مالیاتی باید بدانند که خدماتی که از شهرداری‌ها دریافت می‌کنند و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرها و روستاها با این اعتبارات انجام می‌شود.

میزان مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد ارزش کالا یا خدمات ارائه شده است و از شخصیت‌های حقوقی شامل شرکت‌ها و مشاغل اخذ می‌شود.

جریمه‌های مالیاتی مودیان به مناسبت دهه فجر بخشیده شد

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر اعلام کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر، جریمه مالیاتی مودیانی که تا پایان بهمن ماه برای پرداخت مالیات خود اقدام کنند برای شخصیت‌های حقیقی تا سقف ۲۰۰ میلیون و برای اشخاص حقوقی تا ۳۰۰ میلیون تومان بخشیده می‌شود.

رستمی ادامه داد: همچنین به این مناسبت دیگر محدودیت‌هایی که برای بخشش جرایم مالیاتی اعمال شده بود نیز تا پایان بهمن ماه بخشیده شده است.

وی اضافه کرد: در راستای تسهیلگری استفاده مودیان از این بخشودگی، اختیار ثبت و رسیدگی به این درخواست به همه مدیران شهرستانی و معاونان اداره کل تفویض شده و مودیان نیازی به مراجعه به مرکز استان و دفتر مدیرکل ندارند.