آغاز تحویل پروژه های ۱میلیون مسکن از خورموج
آغاز تحویل پروژه های ۱میلیون مسکن از خورموج

ندای استان:علیرضا مقدم گفت:تحویل اولین واحد از این مجموعه در کشور از شهر خورموج و همزمان با سفر رییس جمهور در اواخر بهمن می باشد.

به گزارش ندای استان،علیرضا مقدم در نشست خبری ادامه داد: در قالب طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن، ۲۰۰ هزار واحد آن در روستاها می باشد که سهم بوشهر در سال نخست ۲ هزار و ۳۸۰ واحد بود. از این تعداد در سفر رییس جمهور ۱۷۴۵ واحد تحویل می شود و مابقی نیز حداکثر تا فروردین ماه تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی درباره سهم شهرستان های استان از افتتاح مسکن های روستایی اظهار کرد: همزمان با سفر رییس جمهور ۹۶ واحد در بوشهر، ۳۵۵ واحد تنگستان، ۸۵ واحد جم، ۵۵۹ واحد دشتستان، ۱۲۹ واحد دشتی، ۱۸۷ واحد دیر، ۹۹ واحد دیلم، ۱۲ واحد عسلویه، ۷۲ واحد کنگان و ۱۵۱ واحد گناوه می باشد.

آغاز تحویل ۱ میلیون مسکن از خورموج

به گفته مقدم، در طرح سالانه یک میلیون مسکن، اولین تحویل واحد در کشور از شهر خورموج خواهد بود که در قالب ۸۴ واحد است که ۹۰ متری و در سه طبقه احداث شده است.

وی  گفت بخشی از این پروژه در دولت سابق به عنوان طرح ملی مسکن اجرا شده،هرچند ۸۴ واحدی خورموج در دولت قبل شروع شد، ولی شرایط و تسهیلات آن با طرح نهضت مسکن ارتقا یافت و اولین واحدهای مسکونی تحویلی به متقاضیان در قالب طرح ۱ میلیون مسکن شده است.

به گفته مقدم، تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان و شهرهای زیر صدهزار نفر نیز ۳۰۰ میلیون تومان می باشد. برای مرکز استان نیز ۳۵۰ میلیون تومان می باشد.

تعهد سال دوم طرح یک میلیون مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان می گوید: برای سال دوم نیز تعهد بنیاد مسکن استان ۲ هزار و ۲۵ واحد است که ساخت ۲۰۱۸ واحد آن آغاز شده است.

افتتاح ۸۲ مسکن محرومین در دو شهرستان

وی خبر داد: در سفر رییس جمهور ۸۲ واحد مسکن محرومین در کنگان و ۶۸ واحد در دیر افتتاح می شود که ۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به آن اختصاص یافته است.