افتتاح سومین کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در استان بوشهر
افتتاح سومین کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در استان بوشهر

ندای استان: همزمان با سومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر مجتمع غذایی پدیدار تولید کننده رب گوجه فرنگی در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرک صنعتی دیر مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ندای استان،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر روز جمعه در این آئین گفت: با راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال مستقیم ۵۰ نفر و غیر مستقیم یک هزار نفر فراهم شده است.

سید حسین حسینی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۱ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر امضاء شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال، ۲۵ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر سرمایه گذاری شده که نسبت به ۱۰هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال سال گذشته ۱۳۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر، ادامه داد: امسال یک هزار و ۸۴۰ فرصت شغلی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ایجاد شده که این شمار فرصت شغلی نسبت به یک هزار و ۳۸۱ فرصت شغلی ایجاد شده در سال گذشته ۳۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: از شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۹۲ قرارداد به مساحت ۱۰۳ هکتار زمین امضاء و با راه اندازی این صنایع سه هزار و ۹۵۷ فرصت شغلی با ۵۰ هزار و ۱۱۱میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

حسینی اضافه کرد: از این شمار قرارداد ۷۴ واحد صنعتی با هشت هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری مورد بهره برداری و ۸۹۳ فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر یادآور شد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۲۴ واحد صنعتی غیر فعال و راکد با تزریق ۳۷۳ میلیارد ریال اعتبار به چرخه اقتصادی بازگشتند و به این صورت ۳۴۷ فرصت شغلی فراهم شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: شهرستان دیر بعنوان یکی از مهمترین شهرستان‌های استان است که در زمینه اقتصاد دریا، صنعت، معدن و کشاورزی قابلیت و ظرفیت های فراواتی دارد که میزان سرمایه گذاری در آن از سوی بخش خصوصی قابل توجه است.

علی باستین افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد هرجا فرمانداران فعال‌تر باشند بخش خصوصی نیز فعالتر عمل کرده است ا.

وی ادامه داد: درحالی که در گذشته به دلیل نبود کارخانه رب بخشی از محصول گوجه فرنگی استان به دلیل نبود صرفه اقتصادی برداشت نمی شد با راه اندازی سه واحد در دهه فجر امسال، زمینه بهره وری بیشتر از این محصول فراهم می شود.

باستین اضافه کرد: از روز گذشته تاکنون سه کارخانه رب گوجه فرنگی در بخش بردخون و کاکی برای استفاده بهینه و با هدف تکمیل زنجیره ارزش اقتصادی گوجه فرنگی در استان افتتاح شده است.