افزایش ۳۲ سانتی‌متری سرانه ورزشی استان بوشهر
افزایش ۳۲ سانتی‌متری سرانه ورزشی استان بوشهر

ندای استان:مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به افتتاح ۱۶ پروژه ورزشی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر، از افزایش ۳۲ سانتی متری سرانه ورزشی استان با افتتاح این پروژه ها خبر داد.

به گزارش ندای استان،کمال صالح احمدی دوشنبه شب در بازدید از روند فعالیت سالن‌های ورزشی بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرانه فضای ورزشی در استان بوشهر اکنون ۱.۲ مترمربع و متوسط دسترسی هم استانی به مکان‌های ورزشی حدود دقیقه ۱۰ است که با افتتاح ۱۶ پروژه، ۳۲ سانتی‌متر به سرانه ورزشی استان بوشهر افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: زمین چمن مینی فوتبال محله میرعلمدار بوشهر و روستاهای فخرآوری، حصار، چهاربرج، تل تل و کنار بابایی، سالن ژیمناستیک و پیست تارتان شهر برازجان از جمله پروژه های شاخص ورزشی استان بوشهر برای دهه مبارک فجر و سفر رئیس جمهور دولت به استان بوشهر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر ادامه داد: روشنایی زمین چمن شهرهای بادوله، بنک، اهرم و جم، زمین‌های چمن مصنوعی بزرگ روستای زبار و شهر آباد، سالن ورزشی روستاهای کلل دشتی و گرگور تنگستان دیگر پروژه‌های ورزشی آماده افتتاح در استان بوشهر به شمار می‌رود.

صالح احمدی اظهار کرد: با توجه به رویکرد راهبردی دولت مردمی برای توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار این مهم مورد توجه مدیریت ورزش و جوانان استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی افزود: همچنین در راستای استفاده از ظرفیت و توان بخش خصوصی شماری پیش بینی شده اماکن و پروژه های جدید و نیمه تمام ورزشی استان به صورت مزایده واگذار شود.

صالح احمدی یادآور شد: این پروژه‌ها به‌صورت یک ساله، سه ساله و درازمدت به روش‌های مختلف است که فرایند آن نیز با نام نویسی داوطلبان در سامانه ستاد قابل انجام است.

وی گفت: بازسازی زمین ورزشی قدس بوشهر، نگهداری استخرسر پوشیده عالیشهر، تکمیل استخرهای سر پوشیده برازجان و دیلم، و تکمیل سالن ورزشی علی آباد برازجان از جمله پروژه‎‌های آماده استان بوشهر برای واگذاری به بخش خصوصی است.

صالح احمدی در بخش دیگری از صحبت‌‎های خود اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر برای دهه فجر در راستای افزایش شور و نشاط اجتماعی ویژه برنامه‎‌های متنوعی را در نقاط مختلف استان تدارک دیده است.

وی افزود: در این زمینه ۵۰۰ برنامه در قالب جشنواره ها و مسابقات ورزشی با مشارکت رده‌های مختلف سنی در استان بوشهر اجرایی می‌شود.