۲۹ کمیته تخصصی مراسم دهه فجر در بوشهر
۲۹ کمیته تخصصی مراسم دهه فجر در بوشهر

ندای استان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برپایی مراسم باشکوه دهه فجر با حضور ۲۹ کمیته تخصصی در سراسر این استان خبر داد.

به گزارش ندای استان،حجت الاسلام یوسف جمالی عصر شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه شعار امسال گرامیداشت دهه مبارک فجر ” ایران استوار، ۴۴ سال افتخار” است، گفت: این دهه فرصتی مناسب است تا به ماهیت انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی بپردازیم

این مقام مسوول افزود: در قالب ستاد بزرگداشت دهه فجر امسال ۲۹ کمیته در استان بوشهر شکل گرفته که هر یک جامعه هدف خود را تحت پوشش قرار داده‌اند.

وی عنوان کرد: کمیته‌های هیات مذهبی و تشکل‌های دینی، اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی، ایثارگران، حوزه و روحانیت، دانشگاه و دانشگاهیان، رسانه ملی، روستایی و عشایری با شعار هر روستا یک ستاد، زنان و خانواده، فرهنگیان و دانش آموزی، فضاسازی و مدیریت شهری، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کارگری و کارآفرینی، کودک و نوجوان، مساجد، نیروهای مسلح، مساجد و جوانان، دستگاه‌ها و نهادها، هنر و هنرمندان، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها، کمیته مردمی، کمیته قرآن و محلات از اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر هستند که هر کمیته دستکم از پنج عضو تشکیل شده است.

جمالی اظهار کرد: ویژگی خاص مراسم امسال دهه فجر جهاد تبیین، جوانگرایی و مردمی سازی مراسم است.

وی اضافه کرد: تاکید برجنبه جشن بودن این مراسم و همزمان به نمایش گذاشتن دستاوردهای نظام اسلامی و امید آفرینی در جامعه از دیگر ویژگی‌هایی آیین‌های دهه فجر امسال در سراسر استان بوشهر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ارتباط با برنامه‌های بزرگداشت ۱۲ بهمن ماه و سالروز ورود حضرت امام (ره) به میهن، اعلام کرد: همزمان با ساعت ورود امام، در فرودگاه مراسمی برگزار د و همزمان در ساعت ۹:۳۳ گلبانگ انقلاب در مدارس سطح استان نواخته می‌شود.

وی افزود: پس از آن رژه موتوری بارنگ و بوی مردمی تا گلزار شهدا برپا و در آن محل مراسم بزرگداشت شهدای انقلاب برگزار می‌شود.

جمالی ادامه داد: راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه ساعت ۹:۳۰ از بسیج مرکزی بندر بوشهر آغاز می‌شود، به سمت میدان قدس ادامه می‌یابد و در پایان مراسم اصلی در میدان رئیسعلی دلواری برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال در اقدامی ویژه با همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری و شورای شهر بوشهر، طرح استقبال از دهه فجر و فضا سازی سطح شهر ۲ روز پیش از آغاز این دهه در بوشهر اجرا می‌شود.

همچنین اکبر پورات معاون سیاسی استاندار بوشهر نیز در این نشست افزود: در سطح استان بوشهر اقدامات سلبی و ایجابی خوبی در حوزه فرهنگ در دست اقدام است و اعضای شورای فرهنگ عمومی اقدامات خوب ترویجی انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین در زمان حاضر، ادامه داد: اکنون هر لحظه ضرورت تبیین واقعیت‌ها وجود دارد؛ امروز سران کشورهای عربی به اشتباه یا فریب واژه جعلی خلیج عربی را برای خلیج همیشه فارس به کار می‌گیرند و نیازمند روشنگری درباره تاریخ این سرزمین هستیم.

معاون سیاسی استاندار یا یادآوری اینکه امروز اتحادیه اروپا علیه سپاه عزیز قطعنامه صادر می‌کند تاکید کرد: همه فعالان شورای فرهنگ عمومی باید بر این امر اهتمام داشته باشند.

پورات بااشاره به نزدیکی دهه فجر و ولادت امام علی (ع)، بیان کرد: آذین بندی اداره‌ها به همه اداره‌ها و دستگاه های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: امروز جامعه نیاز به نشاط اجتماعی دارد و ادارات، مردم و دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه اقدام کنند.