خط کشتیرانی بوشهر – جبل علی با تخفیف‌ های ویژه
خط کشتیرانی بوشهر – جبل علی با تخفیف‌ های ویژه

ندای استان:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف رونق فعالیت‌ های اقتصادی و تجاری در این استان بزودی خط کشتیرانی بوشهر- بندر جبل علی (قطر) با تخفیف‌های ویژه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ندای استان،محمد شکیبی نسب روز سه‌ شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از بندر بوشهرافزود: در این زمینه با یک خط کشتیرانی مذاکره‌ شده که تمهیدات لازم برای ارائه تخفیف ویژه برای خدمات رسانی در این مسیر انجام شود.

وی بیان کرد: این مهم بدون تردید منجر به افزایش صادرات و رونق اقتصادی در بندر بوشهر است که تحقق آن نیازمند حمایت تاجران و بازرگانان استان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: تجار و بازرگانانی که محموله‌های خود را از سایر بنادر صادرات می‌کنند در صورت همکاری برای صادرات با استفاده از ظرفیت بندر بوشهر می‎‌توانند نویدبخش رونقی دوچندان به فعالیت‌های استان بدهند.

شکیبی نسب ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال نیز عمده کالاهای استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کویت، قطر و امارات صادر شده است که قطر و امارات بیشترین سهم را از صادرات استان بوشهر به خود اختصاص دادند.

وی اظهارداشت: با راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر- جبل علی (امارات) بدون تردید صادرات استان بوشهر به قطر در روند افزایشی خود در چند سال اخیر شاهد تحولی دوچندان خواهد بود.

شکیبی نسب افزود: برای راه‌اندازی پایانه بین المللی مسافر در بخش دریایی آن ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و پیش بینی شده در دهه فجر امسال بهره‌برداری شود.

وی گفت: سالن پایانه بین المللی مسافربری نیز تعمیر اساسی آن در ۲ فاز تعریف شد که فاز نخست پیش از آغاز جام جهانی آماده شد ولی کشور قطر به دلیل کمبود فضای هتلینگ از پذیرش کشتی های مسافربری اجتناب کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: پیش بینی شده فاز دوم پروژه پایانه بین المللی نیز تا شهریور ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد تا در زمینه سفرها و گردشگری دریایی مورد استفاده قرار گیرد.

  • منبع خبر : ایرنا