پلمپ مطب۷ پزشک در بوشهر
پلمپ مطب۷ پزشک در بوشهر

ندای استان:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پدیده و مشکل زیر میزی یا همان وجه اضافه‌ای که از بیمار گرفته می‌شود از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات، دادستانی و بازرسی پیگیری می‌شود.

به گزارش ندای استان، دکتر یزدان پناه افزود: زیر میزی همان مبلغ اضافه بر هزینه بیمارستان و دستمزد پزشک است که در معدود جامعه پزشکی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این وجه بیشتر از سوی جراحان گرفته می‌شود گفت: برای رسیدگی به تخلفات جامعه پزشکی و دریافت گزارش‌های مردمی سامانه ۱۹۰ وجود دارد و آن‌هایی که علاقمند هستند به صورت حضوری شکایت شان را اعلام کنند، می‌توانند به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

یزدان پناه افزود: گزارش‌های دریافتی، ماهانه در قرارگاهی به نام نظارت بر سلامت با حضور معاون درمان، معاون تعزیرات، دادستانی و بازرسی بررسی می‌شود و طبق قانون با خاطیان برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون ۶۸ پرونده در قرارگاه نظارت بر سلامت بررسی که ۱۱ پرونده به نظام پزشکی، ۱۰ پرونده به تعزیرات حکومتی و ۱۶ پرونده به دادستانی ارجاع داده شده است.

دکتر یزدان پناه اظهار داشت: از این پرونده‌ها ۷ مورد منجر به پلمپ و ۵ پرونده نیز در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه مردم زیر میزی پزشکان را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند افزود: خطاکاران علاوه بر اینکه مکلف هستند هزینه اضافی را باز گردانند، اگر نتوانند رضایت شاکی را به دست آورند قطعا کار به تعزیرات حکومتی و جریمه کشیده می‌شود.

به گفته این مقام مسئول اگر چه تعداد پزشکانی که ممکن است درخواست زیر میزی کنند نسبت به جامعه پزشکی بسیار محدود است، ولی گرفتن مبلغ اضافی و خارج از تعرفه تخلفی است که می‌تواند به قیمت طولانی شدن روند درمان یک بیمار و حتی از دست دادن جانش منجر شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما