نمایشگاه بین‌المللی خرما در بوشهر گشایش یافت
نمایشگاه بین‌المللی خرما در بوشهر گشایش یافت

ندای استان:معاون اقتصادی استاندار بوشهر از گشایش نمایشگاه بین المللی خرما در بوشهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور فعالان خرما از ۱۰ استان کشور برپا شده است.

به گزارش ندای استان،علی باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر  چهارشنبه ۲۸ دی در آیین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر با بیان اینکه در این نمایشگاه، توانمندی ۱۰ استان در عرصه تولید خرما و فرآورده‌های جانبی عرضه شده است اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه تولید خرما از ظرفیت بالایی برخوردار و یکی از قطب‌های تولید این محصول است.

او با اشاره به تولید ۱۶۵ هزار تن خرما در استان بوشهر تصریح کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان این محصول، کشاورزان و صاحبان صنایع فرآوری خرما اقدامات لازم انجام می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه برای حل مشکلات فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی از جمله خرما و فرآورده‌های آن جشنواره و نمایشگاه خرما برپا شده است گفت: چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خرما و صنایع وابسته در ۵۵ غرفه به مساحت یک‌هزار و ۹۰۰ متر مربع به مدت چهار روز برپا شده است.

باستین با بیان اینکه نمایشگاه خرما تا ۳۰ دی ماه برپا است و از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است ادامه داد: همزمان با نمایشگاه بین‌المللی خرما، نخستین نمایشگاه کشاورزی، دام و طیور راه‌اندازی شده است.

او برگزاری نمایشگاه را فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات، دستیابی به فناوری‌های نوین علمی، تسهیل در ارتباط بین شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی دانسته و تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها تاثیر به‌سزایی در بهبود اقتصاد محلی استان بوشهر دارد.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار بوشهر از برپایی میز خرما در اتاق بازرگانی بوشهر خبر داد و گفت: فردا با حضور فعالان خرما از استان‌های خرماخیز و همچنین نمایندگان مجلس، مسئولان وزارت خارجه و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان توسعه تجارت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان در بوشهر، میز خرما برپا می‌شود که تاثیر زیادی در رونق این محصول خواهد داشت.

باستین تصریح کرد: امسال پیگیری‌های متعددی برای بهبود وضعیت معیشتی نخلداران و تسهیل صادرات و رونق بازار داخلی خرما انجام شده که امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.