ساخت ۹ مجتمع آب شیرین کن در بوشهر
ساخت ۹ مجتمع آب شیرین کن در بوشهر

ندای استان:ابوالحسن عالی گفت:پایان ساخت آب شیرین کن‌ها تولید آب استان را در رتبه یک کشور قرار می‌دهد.

به گزارش ندای استان،ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۲۰ سایت آب شیرین کن در مراحل مختلف به ظرفیت تولید افزون بر ۲۴۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در استان در دست ساخت یا بهره برداری است.

ابوالحسن عالی اضافه کرد: پایان ساخت آب شیرین کن‌ها تولید آب استان را در رتبه یک کشور قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: از این ۲۰ سایت ۹ سایت به ظرفیت صد هزار مترمکعب در شبانه روز در حال ساخت است و ۴۵ هزار مترمکعب در ۶ سایت در مناطق کنگان، بوشهر، شیف، گلستان، و اخند عسلویه (بهره برداری اخند در دهه فجر) در مرحله تولید و ۵ سایت در مرحله انعقاد قرار داد است که ۱۰۰ درصد سرانه مصوب آب شرب و بهداشت در پایان این دولت انجام می‌شود.

عالی در خصوص نوبت بندی آب در شهر بوشهر گفت: قطع جریان آب در مرکز استان نداریم بلکه در ساعاتی در شبانه روز به علت مشکلات فنی و تفاوت ارتفاع مناطق رخ می‌دهد. برای بهبود شرایط مهرماه یک خط شریانی را در حد فاصل خیابان فنس تا ملاصدرا وارد مدار کردیم که ۴۰ درصد افت فشار را در بخش‌هایی از بوشهر مرتفع کرده است.

وی ادامه داد: طرح‌های متعددی برای اصلاح خطوط اصلی در محلات داریم که همه در حال پیگیری است که البته با توجه به قدیمی بودن شبکه هزینه بالایی می‌خواهد.

عالی در خصوص کدر شدن تصفیه خانه آب بوشیگان بعد از هربارندگی گفت: عمر این تصفیه خانه افزون بر ۵۰ سال است و وقتی کدورت آب به بالاتر از حد شاخص می‌رسد باید آن را از مدار خارج کرد.

وی افزود: تصفیه خانه برای برداشت آب از رودخانه است، اما در این منطقه از آب چشمه هم استفاده کرده ایم به گونه‌ای که در فصلی که بارندگی مناسب باشد به جای تولید و برداشت آب از رودخانه از چشمه استفاده می‌کنیم.

عالی گفت: در استان بوشهر فقر منابع آب داریم و روزانه نیم میلیون مترمکعب آب تولیدی استان است که تنها ۱۰ درصد آن از چاه‌های درون استان و ۹۰ درصد دیگر از استان‌های همجوار یا آب شیرین کن‌ها تامین می‌شود.

وی افزود: این در شرایطی است که سرانه مصرف آب در استان ۲۴۰ لیتر به ازاء هرنفر است ۲ برابر میانگین جهانی و ۵۰ درصد بیش از میانگین کشوری است که قابل توجیه نیست.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما