نمایشگاه اموال سرقتی مکشوفه بوشهری‌ها در فضای مجازی
نمایشگاه اموال سرقتی مکشوفه بوشهری‌ها در فضای مجازی

ندای استان:رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: به منظور ارائه خدمات و ارتقا سطح آکاهی های مردم استان، نمایشگاه اموال سرقتی مکشوفه در سامانه نما در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.

به گزارش ندای استان،سرهنگ جوشن سهرابی اظهار کرد: یکی از برنامه های پلیس در راستای خدمت به شهروندان ، استرداد سریع و حداکثری اموال سرقتی مکشوفه به افراد مال باخته است .

وی افزود: در وضعیت موجود تعداد زیادی اموال سرقتی مکشوفه به خصوص تلفن همراه و لوازم خانگی وجود دارند که به دلیل مشخص نبودن هویت مالک و عدم شناسایی هویت افراد مالباخته همچنان بلاصاحب در اختیار پلیس قرار دارد .

رییس پلیس آگاهی استان بوشهر تصریح کرد: در تدبیر اتخاذ شده از سوی فراجا، سامانه ای در فضای مجازی تحت عنوان “سامانه نمایشگاه اموال سرقتی مکشوفه” بارگزاری شده و شهروندان هم استانی که اموال سرمایه‌ای آنان مورد سرقت واقع شده می توانند با ورود در این سامانه و جستجو در اموال سرقتی مکشوفه بلاصاحب بارگزاری شده در جهت شناسایی اموال سرقتی خود اقدام کنند.

سهرابی با راهنمایی مالباختگان برای ورود به این سامانه، گفت: نیاز است که مالباختگان شماره سریال اموال سرمایه ای خود را از قبل لیست کرده و در اختیار داشته باشند و به محض اطلاع از وقوع سرقت اموال خود، بلافاصله با حضور در مراجع قانونی قضایی و انتظامی، شکایت خود را مطرح، ثبت و اقدامات قانونی بعدی انجام اده باشند.

وی در خصوص نحوه ورود شهرندان به سامانه نما، عنوان کرد: ابتدا در بستر اینترنت به آدرس nama.police.ir مراجعه کرده و با باز شدن صفحه سامانه اموال مکشوفه از میان دو گزینه ورود و پیگیری درخواست، گزینه ورود را انتخاب کنند.

رییس پلیس آگاهی استان بوشهر ادامه داد: در مرحله بعد فرد متقاضی باید اطلاعات هویتی، شماره تلفن همراه و شماره کد ملی را وارد و با زدن تیک قوانین ثبت نامه را مطالعه و تائید کردم، گزینه شروع ثبت نام را انتخاب نماید.

سهرابی بیان کرد: سپس متقاضی باید کد تائید ارسال شده به تلفن همراه خود را در کادرهای مربوطه وارد و پس از تعیین نام کاربری و رمز عبور برای خود، گزینه ثبت نام را انتخاب کند .

وی یادآور شد: در این مرحله متقاضی مجدد به صفحه ابتدایی هدایت و بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و با وارد کردن نام کاربری و رمز خود، وارد این سامانه شده و از خدمات آن از جمله جستجو برای پیدا کردن اموال سرقتی خود با درج شماره سریال کالای سرقتی استفاده می کند.

رییس پلیس آگاهی استان بوشهر تاکید کرد: نحوه استفاده متقاضیان از این سامانه در بستر اینترنت نیز بارگزاری شده و شهروندان می توانند از آن طریق نیز نحوه ورود و استفاده از خدمات این سامانه را پیگیری و دنبال کنند.