شناسایی ۹۳ درصد کودکان بازمانده از تحصیل در گناوه
شناسایی ۹۳ درصد کودکان بازمانده از تحصیل در گناوه

ندای استان:مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: ۹۳ درصد از کودکان بازمانده از تحصیل در شهرستان با اجرایی شدن طرح شهید محمودوند شناسایی شدند که تعدادی از آنها در امر تحصیل مشغول هستند.

به گزارش ندای استان،ضرغام مردانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این طرح از ‌ابتدای آذرماه در سراسر کشور شروع شده و طبق لیست ارسالی وزارتخانه به استان، در شهرستان گناوه ۱۶۰ کودک بازمانده از تحصیل در محدوده سنی آموزش ابتدایی ۶ تا یازده سال وجود دارد که از تحصیل بازمانده اند.

وی افزود: تاکنون با همکاری ادارات بهزیستی، ثبت احوال، شبکه بهداشت و درمان و مدیران مدارس ابتدایی ۱۴۶ نفر شناسایی شده اند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه تصریح کرد: برخی از این کودکان دارای معلولیت هایی هستند که در مراکز توانبخشی وابسته به بهزیستی جذب شده و برای سایر کودکان نیز اط طریق سوادآموزی زمینه جذب و آموزش مهیا می شوند.

مردانی ادامه داد: برخی دیگر نیز کودکان کار و یا بدسرپرست هستند که در خانواده های درگیر با انواع آسیب اجتماعی زندگی می کنند و چندین نفر نیز به خاطر فقر مالی نتوانسته اند تاکنون در آموزشگاه ها ثبت نام کنند .

وی ادامه داد: برای جذب این افراد به امر تحصیل، برنامه ریزی لازم با همکاری نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی، موسسات خیریه و خیران فرهنگی شده است تا بتوانیم در آینده نزدیک آنها را در مراکز آموزشی شهرستان جذب کنیم.

مدیر آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: اعضای کارگروه طرح شهید محمودوند در شهرستان گناوه شامل مدیریت آموزش وپرورش، معاون آموزشی، کارشناس آموزش، راهبران آموزشی و تربیتی و تعداد ۲۵ مدیر و معاون مقطع ابتدایی هستند که به عنوان پیگیری کننده در حال شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل هستند.

مردانی بیان کرد: طرح شهید محمودوند ویژه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در زمینه تحقق عدالت آموزشی اجرایی شده و با ایجاد یک سامانه‌، اطلاعات افراد بازمانده از تحصیل به صورت میدانی شناسایی و ثبت می‌شود.

وی افزود: شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل هر سال توسط آموزش و پرورش انجام می شود اما در سال جاری با اجرای طرح شهید محمودوند(شهید شاخص تفحص) شناسایی چهره به چهره دانش آموزان در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم مابقی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی و زمینه آموزش آنها ایجاد شود.

مردانی گفت: موظف هستیم همه دانش آموزان را تحت آموزش ابتدایی قرار دهیم که این امر یکی از شاخص های توسعه یافتگی است که باید به جدیت به آن پرداخت شود.

مدیر آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: بمنظور اجرای هرچه بهتر و نتیجه بخش این طرح، جلسات متعددی با حضور کارشناسان و مدیران مدارس ابتدایی برگزار و نقطه نظرات و راهکارهای پیشنهادی جهت شناسایی هر چه سریع تر و بیشتر کودکان بازمانده از تحصیل به عمل آمد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲۰ هزار نفر دانش آموز است.