جذب۲۵درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به بوشهر
جذب۲۵درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور به بوشهر

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: تاکنون ۲۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته در سفر پارسال رئیس جمهور محترم به استان جذب شده‌اند و تا سال آینده تکمیل می‌شوند.

به گزارش ندای استان،احمد محمدی زاده یکشنبه ۱۸ دی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید برای جذب اعتبارات ملی و وزارتخانه‌ای که ۸۰ درصد اعتبارات کشور است، نهایت توان خود را به کار گیرند.

وی با تشریح منابع مهم بودجه و اعتبارات استان بوشهر افزود: ارزش افزوده، مصوبات سفر، اعتبارات مصوب استانی، اعتبارات ملی، اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و همچنین تسهیلات و منابع بانکی از مهم‌ترین منابع در اعتبارات استان به شمار می‌روند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سفر پارسال رئیس جمهور محترم به استان بوشهر، هفت‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های مهم استان تصویب شد که تاپایان سال آینده تعهد اجرا دارند و تاکنون ۲۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته و جذب شده‌اند و تا سال آینده تکمیل می‌شوند.

محمدی‌زاده تصریح کرد: همچنین دو اقدام مهم نیز خارج از مصوبات سفر، مصوب کردیم که آب‌شیرین کن نیروگاه هسته‌ای با ۲ هزار میلیارد تومان عملیاتی شده و بنادر شمالی استان نیز با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان در دهه فجر استارت زده می‌شوند.

وی به سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در سال جاری اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، در این سفر، طرح‌ها و پروژه‌های مهمی افتتاح و یا کلنگ‌زنی می شوند که گامی در توسعه همه جانبه استان است.

استاندار بوشهر یادآور شد: ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی و اقتصادی و گردشگری و ورزشی و آموزشی و …افتتاح خواهند شد، ضمن اینکه حدود هشت هزار میلیارد تومان نیز آغاز عملیات اجرایی خواهیم داشت.

محمدی زاده افزود: با هماهنگی که با وزیر نفت داشته‌ایم، بیش از هفت میلیارد دلار پروژه در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. وی اضافه کرد: در سفر اول رئیس جمهور، استان به بخش زیادی از تعهدات خود عمل کرده و اگر تعهدات نفت و تعهدات ملی و وزارتخانه‌ای نیز عملی شوند، پروژه‌ها تکمیل خواهند شد.

استاندار بوشهر از پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: این مبلغ تا پایان آبان پرداخت شده و تا پایان سال رشد چشمگیری خواهد داشت.

محمدی زاده به مصوبه تسهیلات ۷۵۰ میلیون دلاری به صنایع دریایی در سفر رئیس جمهور اشاره کرد و از اداره کل صمت استان بوشهر خواست در تخصیص این اعتبارات به فعالان کشتی‌سازی و شناورسازی و صنایع دریایی اهتمام ورزند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، وی با اشاره به اینکه بانک‌های استان بوشهر بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع دارند خواستار نظام‌مند شدن پرداخت تسهیلات بانکی به حوزه تولید و صنعت شد.

استاندار بوشهر گفت: بانک‌ها باید در حوزه‌های تولید و صنعت و گردشگری و آبزی پروری و سایر حوزه های اشتغالزایی نسبت به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اقدام کنند و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر می‌خواهم نظارت موثرتری بر هزینه‌کرد منابع بانکی داشته باشد.