سرقت های مهم در بوشهر ۸ درصد کاهش یافت
سرقت های مهم در بوشهر ۸ درصد کاهش یافت

ندای استان:رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی و همکاری مردم در طی ۹ ماه اول امسال، سرقت های مهم در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش ندای استان،سرهنگ جوشن سهرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: در طی ۹ ماه امسال در مجموع سرقت های خرد و مهمه، با کاهش سه درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه هستیم.

وی افزود: دستیابی نسبت کشف به وقوع ۱۰۱ درصد در سرقت به عنف، دست یابی به نسبت کشف ۱۰۱ درصدی در جرم خشن و دست یابی به نسبت کشف ۸۶ درصد در مجموع جرایم سرقت بخشی از کارکرد این پلیس تخصصی طی ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی کلاهبرداری ها، بیان کرد: نسبت کشف به وقوع کلاهبرداری در سال جاری ۹۵ درصد، در جرم جعل نسبت کشف به وقوع میزان ۹۴درصد، کاهش ۱۶ درصدی وقوع جرم جعل و کاهش ۱۲ درصدی جرم کلاهبرداری طی همین مدت ۹ ماه در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بدست آمده است.

سهرابی میزان کشف انواع سرقت طی ۹ ماه امسال را ۶۳۷ فقره ذکر کرد و گفت: شناسایی و انهدام ۵۲ باند مجرمانه و شناسایی و دستگیری ۱۵۵نفر محکوم تحت تعقیب و معرفی به مراجع قضائی بخش دیگری از فعالیت کارآگاهان پلیس آگاهی استان بوشهر بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ نفر سارق و ۱۴۶ نفر خریدار اموال مسروقه دستگیر و همراه با پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.