۲۸بهمن سفر رئیس جمهور به بوشهر
۲۸بهمن سفر رئیس جمهور به بوشهر

ندای استان:معاون سیاسی استانداری بوشهر:در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر پروژه‌های خوبی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش ندای استان،اکبر پورات ظهر جمعه در مراسم ۹ دی با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی امام خامنه ای شهر خورموج با اشاره به تاریخچه درخشان شهرستان دشتی در مبارزه با استکبار اظهار داشت: ۹ دی ماه روز حماسه ایثار، بصیرت و ولایتمداری است که الحمدالله بعد از سال ۸۸ تاکنون مردم لبیک به ندای رهبر گفته اند.

وی افزود: فتنه اخیر که توسط فتنه گران داخلی و خارجی انجام شد ولی به لطف خدا و بصیرت مردم این فتنه یکی پس از دیگری خنثی شد.

پورات بیان کرد: جنگ ترکیبی دشمن در سال‌های اخیر هر دو سال یک بار انجام می‌شود و بحث قومیت گرایی مطرح کردند و در حوادث اخیر همه دشمنان پای کار آمدند تا نظام را ساقط کنند ولی شکست خوردند.

وی ادامه داد: در حوادث اخیر حدود ۴۰ کشور که اصلی ترین آن آمریکا و اسرائیل و عربستان بودند تلاش داشتند تا بین مردم شکاف ایجاد کنند.

پورات با بیان اینکه امنیت استان مطلوب است گفت: در حوادث اخیر مشکل خاصی در استان به وجود نیامد و با اقناع سازی که انجام شد توطئه اغتشاشگران خنثی شد.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و آموزش اگر در سالیان گذشته بیشتر کار می‌شد شاهد این اتفاقات نبودیم.

پورات با تاکید بر اینکه دستاوردهای نظام به نسل جوان انعکاس داده شود؛ گفت: در حوادث چند ماه اخیر که برخی از جوانان دستگیر شدند نسبت به اسلام و ولایت فقیه آگاهی کامل نداشته اند که در این زمینه باید کار شود.

وی با اشاره به دغدغه مردم نسبت به بیکاری؛ معیشت گفت: دولت آیت الله رئیسی اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

پورات تصریح کرد: در حوزه اقتصادی بدهکاری‌های زیادی از دولت قبل به صفر رسید و صادرات غیر نفتی و تعاملات با کشورهای همسایه افزایش یافت.

وی کمبود آب را یکی از مشکلات استان عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های استان تا یک سال آینده به ۲۵۰ هزار متر مکعب خواهد رسید که وضعیت آب استان به نسبت گذشته بهبود خواهد یافت.

پورات اشتغال جوانان در صنعت نفت را یکی دیگر از پیگیری‌های انجام شده عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در سفر رئیس جمهور که ۲۸ بهمن ماه به استان صورت می‌گیرد پروژه‌های خوبی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در انتصابات پست‌های مدیریتی از نیروهای انقلابی و نیروهای نخبه استان استفاده می‌شود و در این راستا بانک اطلاعات قوی تهیه شده است.