بیش از ۹۰ درصد ائمه جمعه بوشهر جوانند
بیش از ۹۰ درصد ائمه جمعه بوشهر جوانند

ندای استان: امام جمعه بوشهر گفت:ائمه جمعه استان بوشهر جوان، خوش روحیه، دارای پارسایی، شجاع و با تحصیلات عالی هستند.

به گزارش ندای استان،حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در نشست ائمه جمعه استان بوشهر با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با بیان اینکه تاریخ اسلام پر از آموزه است، اظهار داشت: کسانی که در منظومه ولایت قرار دارند، همواره مصون می‌مانند و موفق هستند و قرار گرفتن در خارج از این منظومه، سبب بحران و سقوط می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ارزش هر شخص به اندازه تقرب واقعی آن به ولایت است، گفت: جوهره روحانیت در حلقه اول تقرب به ولایت است.

امام جمعه بوشهر، ولایت‌مداری را یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) دانست و بیان کرد: حضرت زهرا(س) خودش را هزینه ولایت کرد و امروز باید از این آموزه استفاده شود.

وی با بیان اینکه این روحیه، رویه و نگاه، در روحانیت استان بوشهر متبلور است، خاطرنشان کرد: معرفت به مقام عظمای ولایت دارای عظمت والا و با اهمیتی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری جایگاه روحانیون استان را در ابعاد گوناگون برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد ائمه جمعه استان بوشهر جوان، خوش روحیه، دارای پارسایی، شجاع و با تحصیلات عالی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این استان هیچ دغدغه‌ای برای نظام ایجاد نکرده است، تصریح کرد: با وجود اینکه بوشهر یک استان استراتژیک و فوق‌العاده مهم است، ولی هیچ دغدغه‌ای برای نظام اسلامی ایجاد نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری توسعه زیرساخت‌ها در عرصه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بیش از ۱۸۳ هزار متر مربع به فضای حوزه‌های علمیه افزوده شده است.

وی با بیان اینکه جایگاه روحانیت در استان بوشهر نزد مردم بسیار محترم و با اهمیت است، گفت: در استان بوشهر، روحانیت محور تحولات کلان است.