تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای روستاهای در معرض خطر بوشهر
تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای روستاهای در معرض خطر بوشهر

ندای استان:مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر سیل به عنوان برنامه اولویت دار و مهم در دستور کار دولت سیزدهم است. که در این ارتباط ۲۰ میلیارد تومان از محل سفر سال گذشته رئیس جمهور به این استان تخصیص یافته است.

به گزارش ندای استان،علیرضا مقدم روز پنجشنبه در نشست با نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموع ۱۶۸ روستای استان بوشهر در معرض خطر سیل یا خطر پیش‌روی دریا قرار دارند که این میزان اعتبار برای ایمن‌سازی ۱۶ روستا از این شمار تصویب و تخصیص شده است.

وی بیان کرد: عزم جدی برای بهبود وضعیت همه این روستاها و ایمن‌سازی آنها در مقابل مخاطرات سیل و پیش‌روی دریا در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر با اشاره به اجرای طرح بازنگری طرح‌های هادی در ۱۶۰ روستای این استان ادامه داد: سالانه طرح‌های هادی ۳۰ تا ۴۰ روستا بازنگری می‌شود و اعتبار خوبی در این زمینه تخصیص یافته است.

مقدم در باره مقاوم سازی منازل روستایی بیان کرد: تاکنون ۶۰ درصد از ۷۴ هزار واحد مسکونی روستاهای استان بوشهر در اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی بهسازی شده است.

وی گفت: برای اجرای این طرح با کمک دولت تسهیلات کم بهره ۲۰۰ میلیون تومانی و کمک‌هایی از طرف بنیاد مسکن برای خانواده‌های محروم در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود در روستاهای فاقد فضای ورزشی این شهرستان زمین چمن مصنوعی اجرا شود.

ابراهیم رضایی افزود: همچنین اجرای دیوار حفاظتی و طرح هادی در روستاهای فاقد این امکانات از دیگر اولویت‌ها است.

وی اظهار کرد: تأمین مالی پروژه‌های بنیاد مسکن در شهرستان دشتستان و سرعت بخشی در روند اجرای آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شاهد کارهای خوبی در این زمینه هستیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلاش می‌شود با همراهی بنیاد مسکن، وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و فرمانداری در بحث تأمین قیر مورد نیاز و آسفالت در محدوده طرح هادی روستاهای دشتستان گام‌های اساسی برداشته شود.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن تنها دستگاهی است که اعتبارات تخصیص یافته را به صورت کامل جذب و پروژه‌ها را اجرا کرده و همه پروژه‌های قبلی بنیاد مسکن به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شده است.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه بنیاد مسکن سابقه خوبی در عرصه اجرای پروژه‌های عمرانی دارد، تلاش می‌شود این مجموعه در پروژه‌های عمرانی این شهرستان که امکان حضور دارد، مشارکت داشته باشد.

  • منبع خبر : ایرنا