پرداخت تسهیلات فرزند آوری به بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ بوشهری
پرداخت تسهیلات فرزند آوری به بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ بوشهری

ندای استان:مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: در راستای جوانی جمعیت، تسهیلات فرزندآوری به ۱۰ هزار و ۸۵۸ نفر در ۷ ماه امسال پرداخت شده است.

به گزارش ندای استان،رسول زارعی در نشست ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر با تاکید بر توجه همه دستگاه‌های مرتبط به ازدواج آسان گفت: یکی از اقدامات مهم بانک‌های استان در عرصه ازدواج آسان و فرزندآوری پرداخت تسهیلات است.

وی افزود: به منظور حمایت از جوانی جمعیت، شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری و ازدواج آسان، در سال جاری به بانک‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از افزایش پرداخت تسهیلات بانکی به جامعه هدف خبر داد و گفت: در ۷ ماه سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۶۸۶ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از سوی بانک‌های استان بوشهر پرداخت شده است.

وی میزان پرداخت وام ازدواج در مدت یاد شده را یک هزار و ۳۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان تسهیلات بانکی به ۷ هزار و ۴۲۶ زوج پرداخت شده است.

به گفته زارعی سهم استان بوشهر از میزان تسهیلات در حوزه فرزندآوری در ۷ ماه امسال ۵۶۷ میلیارد تومان تعیین شد بود که با افزایش ۱۱۶ درصدی به ۶۵۹ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: این میزان تسهیلات فرزندآوری به ۱۰ هزار و ۸۵۸ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق ۱۳ بانک و صندوق پرداخت شده است، اضافه کرد: اکنون تعدادی از متقاضیان در صف انتظار دریافت وام ازدواج و فرزندآوری هستند که تلاش بانک‌ها در پرداخت این وام‌ها در دی ماه افزایش می‌یابد.