مدیر کل امور مالیاتی بوشهر: صدور گواهی مالیاتی برخط شد
مدیر کل امور مالیاتی بوشهر: صدور گواهی مالیاتی برخط شد

ندای استان:مدیر کل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: به منظور تکریم مودیان محترم مالیاتی تمامی مراحل دریافت استعلام،تهیه پاسخ و صدور گواهی از طریق استقرار یک سامانه، برخط شده است.

به گزارش ندای استان،محمدجواد رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تمامی مراحل دریافت استعلام، تهیه پاسخ و صدور گواهی و ارسال گواهی مالیاتی ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم به اتاق های اصناف، اتاق های بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی و سایر مراجع قانونی صلاحیت دار به صورت الکترونیکی و از طریق وب سرویس و یا ایجاد امکان ثبت الکترونیکی استعلام از طریق کارپوشه ای مخصوص در پنجره واحد سازمان امور مالیاتی انجام می شود.

وی افزود: تسریع و تسهیل فرایند صدور و یا تجدید و تمدید پروانه کسب و کار از جمله اهداف راه اندازی این سامانه است و من بعد ارسال استعلام غیر الکترونیک به شکل فیزیکی و کاغذی در حکم عدم استعلام بوده و فاقد وجاهت قانونی می باشد.

مدیر کل امور مالیاتی استان بوشهر تصریح کرد: انجام استعلام الکترونیکی از سوی مراجع قانونی صلاحیت دار صدور مجوز منوط به داشتن یا تشکیل پرونده مالیاتی فعال متقاضی در نظام مالیاتی است.

رستمی ادامه داد: چناچه متقاضی در سازمان مالیاتی فاقد بدهی مالیاتی قطعی باشد یا نسبت به پرداخت آن اقدام نکرده، گواهی مذکور بدون نیاز به مراجعه حضوری وی و به صورت سیستمی و برخط صادر می شود.

وی یادآور شد: صدور استعلام گواهی مالیاتی پس از وصول تمامی بدهی های قطعی شناسایی شده به صورت سیستمی صادر و به صورت برخط برای مراجع ذیربط ارسال می شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان بوشهر از آمادگی اداره کل امور مالیاتی استان بوشهر جهت برگزاری کلاس های آموزشی برای مراجع ذیربط اطلاع داد.

وی بیان کرد: راهنمای آموزشی کاربری مودیان مالیاتی و پاسخ به سوالات متداول و تمامی اطلاعات مربوط به فرایند های صدور گواهی نیز از طریق درگاه عملیات الکترونیک مالیاتی به آدرس: my.tax.gov.ir در بخش ” سایر خدمات مالیاتی” و از قسمت سامانه صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم قابل مشاهده و دریافت است.