آغاز طرح حفاظ جانبی ناوگان باربری در استان بوشهر
آغاز طرح حفاظ جانبی ناوگان باربری در استان بوشهر

ندای استان: رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: در راستای کاهش تلفات سوانح رانندگی، طرح حفاظ جانبی ناوگان باربری در این استان آغاز شد.

به گزارش ندای استان،سرهنگ صادق مزارعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در برخی از دستگاه‌های ناوگان باربری مانند بنز که سپرهای عقب و جلو آنها ارتفاع زیادی از سطح جاده دارد منجر به سوانحی دلخراش می شود که در این راستا تصمیم بر این شده تا طرح حفاظ جانبی اجرایی شود.

وی بیان کرد: در طرح حفاظ جانبی ارتفاع سپرها تا سطح جاده باید به حداکثر ۵۰ سانتیمر برسد تا هنگام برخورد با خودروهای سواری از واژگونی آنها به میزان قابل توجهی جلوگیری شود.

مزارعی ادامه داد: در اجرای این طرح اطلاع رسانی لازم به رانندگان انجام شده و تا پایان ماه جاری فرصت دارند تا نسبت به نصب حفاظ جانبی اقدام کنند.

وی گفت: از ابتدای آذرماه با رانندگانی که اقدام به اجرای طرح نکنند برخورد قانونی خواهد شد که براساس قانون جرائم متنوعی برای آنان لحاظ شده است.

مزارعی اظهار کرد: در کنار همه تلاش‌هایی که برای کاهش تصادف‌های منجر به فوت و مصدومیت انجام می‌شود خود رانندگان هستند که باید با رعایت قواین راهنمایی و رانندگی مانع از بروز سوانح دلخراش شوند.

وی افزود: بدون تردید رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه، استفاده نکردن از تلفن همراه حین رانندگی و حق تقدم می‌توانند به میزان قابل توجهی از سوانح رانندگی جلوگیری کنند.