اجرای بیش از ۶۰ طرح در بنادر استان بوشهر
اجرای بیش از ۶۰ طرح در بنادر استان بوشهر

ندای استان:معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر ۶۷ طرح با اعتبار ۳۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بنادر استان بوشهر در دست مطالعه و اجراست.‌‌‌

به گزارش ندای استان،علی فتحی در نشست جمع بندی سفر ۲ روزه خود به بنادر استان بوشهر اظهار داشت: بندر بوشهر به عنوان نزدیک‌ترین بندر جنوبی به کشور‌های حوزه خلیج فارس، همراه با بنادر تابعه نقش مهمی درمراودات منطقه‌ای و زنجیره ترابری کشور دارد.

وی بیان کرد: به فراخور این اهمیت سازمان بنادر و دریانوردی اکنون ۶۷ طرح فعال با اعتبار ۳۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بندر بوشهر و بنادر تابعه آن در دست مطالعه و اجرا دارد که امسال بیش از  سه هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

فتحی ادامه داد: از مبلغ یاد شده تاکنون ۲ هزار و ۴۵۰ میلیار ریال جذب شده و امید است با تلاش مضاعف همکاران در ستاد و بنادر و مشاوران و پیمانکاران علاوه بر جذب مابقی اعتبارات، اعتبارات بیشتری نیز به بنادر استان بوشهر اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای مسئولیت اجتماعی خود با وجود محدودیت‌های اعتباری با هدف توسعه دریامحور در مناطق کم برخوردار از جمله ۱۰ بندر تابعه استان بوشهر اهتمام ویژه دارد.

فتحی افزود: در این راستا این سازمان در بنادر محمدعامری، بوالخیر، خارگ، کنگان، دیر، عسلویه، دیلم، گناوه، لاور ساحلی و ریگ ۱۱ طرح اجرایی، عمرانی و تامین تجهیزات با اعتبار ۲۰ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال در دست مطالعه و اجرا دارد که این طرح هو یکی پس از دیگری مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: از طرح‌های مهم اجرایی در بنادر تابعه استان بوشهر می‌توان به اطاله موج شکن بندر کنگان با اعتبار یک هزار و ۶۶۹ میلیارد ریال و پیشرفت ۶۹.۳۳ درصدی اشاره کرد.

فتحی اظهار داشت: ساخت اسکله ۹۰ متری محمدعامری نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده که اکنون پیشرفت ۷۴ درصدی دارد.

وی افزود: از دیگر طرح‌های بسیار مهم بندر بوشهر نیز می‌توان به اجرای تاسیسات زیربنایی جزیره نگین با با اعتبار یک هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال اشاره کرد که اکنون نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت دارد.