تصویب یک میلیارد تومان برای پیوست‌نگاری فرهنگی در استان
تصویب یک میلیارد تومان برای پیوست‌نگاری فرهنگی در استان

ندای استان:نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: پیوست نگاری فرهنگی در این استان در چهار فاز عملیاتی می‌شود و برای هر فاز ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار تصویب شده است.

به گزارش ندای استان،ایت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: بوشهر مبدع پیوست نگاری فرهنگی در ایران است و پیشتر پیوست نگاری نهادی و استانی انجام و همایش‌های ملی نیز در این زمینه برگزار شد اما با توجه به تغییرات شاخص‌های فرهنگی، به روز رسانی آن ضروری است.

وی بیان کرد: این پیوست نگاری باید در چهار فاز تعریف و ابتدا ۲ فاز آن با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان عملیاتی شود و سپس فازهای بعد وارد فاز اجرا شود و اعتبار آن نیز با عنوان متمم اختصاص یابد.

صفایی بوشهر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در آسیب شناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: یکی از تذکرات مهم ایشان این بود که فرهنگ پایگی، اساس آفرینش تمدن اسلامی و پایدار است به همین دلیل دشمن فرهنگ جامعه انقلابی را نشانه گرفته و به دنبال مدیریت مغزها، اندیشه‌ها و تهاجم شناختی و ادارکی است تا مردم به جای مقاومت دارای روحیه و رویه تسلیم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی عرصه مهم برای ایجاد عدالت فرهنگی نظام و جامعه هم در بخش دولتی و هم غیر دولتی است و باید تلاشی کارآمد داشته باشد.

وی عنوان کرد: این شورا باید تلاش کند تا فرهنگ جامعه در مقابل تهاجم‌های نرم دشمن مقاوم شود و در بخش ارائه و اجرا تلاش کوشا کند.

برنامه ریزی متناسب با راهبردهای دشمن در تهاجم فرهنگی علیه ایران ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در ادامه این نشست گفت: یکی از رسالت های تبلیغات اسلامی رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجم های فکری، تبلیغی، رسانه‌ای و فرهنگی دشمنان انقلاب و کشور است.

اکبر پورات ادامه داد: برای مقابله با این تهاجم، امروز باید متناسب با راهبرد دشمن برنامه ریزی و هدف‌گذاری شود و همه دستگاه‌های فرهنگی استان بوشهر در این مسیر در کتار تبلیغات اسلامی خواهند بود.

وی اضافه کرد: قرارگاه عفاف و حجاب استان بوشهر اقدامات ارزشمندی را اجرایی کرده و کمیته‌های هفتگانه این قرارگاه احیا شده است.

پورات در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات اثر گذار حجت الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل پیشین تبلیغات اسلامی استان بوشهر برای حجت الاسلام قادری برای فعالیت در این مسیر آرزوی موفقیت کرد.

  • منبع خبر : ایرنا