تاخیر در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران پذیرفتنی نیست
تاخیر در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران پذیرفتنی نیست

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تعلل و تاخیر در مورد پرداخت حقوق و مطالبات کارگران از جانب مدیران شرکت‌ها و پیمانکاران در این استان بویژه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پذیرفتنی نیست.

به گزارش ندای استان،اکبر پورات روز سه شنبه در نشست با مدیران فازهای گازی و پالایشگاهی پارس جنوبی، پتروشیمی‌های مستقر در این استان و نمایندگان کارگری در شهرستان عسلویه که با حضور مدیرکل سیاسی وزارت کشور برگزار شد افزود: در همین راستا به هر طریق ممکن، پیمانکاران موظف به پرداخت مطالبات کارگران هستند و باید بازرسی‌های ایمنی و محیط کارگری بطور کامل و مستمر انجام شود.

وی اظهار کرد: با رصد کامل و رسیدگی به مسائل و مشکلات کارگران زحمتکش، همه ما در برابر صیانت از جامعه کارگری مسئولیت داریم.

پورات همچنین بر ضرورت توجه به وضعیت کمپ‌های کارگری، سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران و اصول ایمنی در کارگاه‌ها از سوی پیمانکاران تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: کارگران سرمایه اصلی جمهوری اسلامی به شمار می‌روند که باید توجه ویژه‌ای به آنها شود.

وی با تقدیر از مدیران فازهای پارس جنوبی، پتروشیمی و شرکت‌های مستقر در استان بوشهر به دلیل اقدامات خوب و جهادی در بحث تولید و حمایت از کارگران افزود: در جنگ اقتصادی امروز تولید و عملیات ۲ تکیه‌گاه‌ در فازهای پارس جنوبی و پتروشیمی‌ها هستند و در این بخش مدیران و کارکنان این حوزه در پارس جنوبی از جان مایه گذاشتند.

در این نشست از تعدادی مدیران پتروشیمی‌ها که در بخش تولید و اقدامات جهادی و همکاری در تامین امنیت فضای کار و کارگری نقش بسزایی داشتند، تجلیل شد.

همچنین مدیرکل سیاسی وزارت کشور از پتروشیمی جم، مجتمع گاز پارس جنوبی و کمپ‌های کارگری بازدیدکردند.

  • منبع خبر : ایرنا