۶۴ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر جمع‌آوری شد
۶۴ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر جمع‌آوری شد

ندای استان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان ابان ماه ۶۴ میلیارد تومان زکات در این استان جمع آوری شد که از سهمیه تعیین شده ۲۲ میلیارد تومان بیشتر است.

به گزارش ندای استان،آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در همایش علمی، ترویجی و تکریم فعالان زکات استان بوشهر افزود: پیش بینی می‌شود میزان زکات دریافتی در این استان تا پایان سال جاری به ۸۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی اظهار کرد: پرداخت زکات در استان بوشهر از پنج میلیون تومان در سال ۱۳۸۹ به ۶۴ میلیارد تومان رسیده است و این بیانگر استقبال مردم این استان از انجام این فریضه دینی است.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: براساس برنامه تدوین شده وصول زکات تا افق ۱۴۰۴ در استان بوشهر باید به ۱۲۰ میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه زکات نقشی مهم در سلوک تعالی شخصیت انسان دارد اظهار کرد: پرداخت زکات انسان را از دنیای مادی عبور می‌دهد و ضمن آسمانی شدن، محبوب خداوند متعال می‌شود.

امام جمعه بوشهر منشا بخشی از چالش‌های اجتماعی جامعه را اقتصادی دانست و گفت: فقر، ازدواج نکردن، مشکلات فرهنگی، آموزشی، عمران شهری و روستایی، چالش‌های زیست بوم منطقه با پرداخت زکات برطرف می‌شود.

صفایی بوشهری، پرداخت زکات را مایه صعود شخصیتی انسان و امنیت جامعه دانست و افزود: استان بوشهر از دوران گذشته در پرداخت زکات نقشی مهم داشته به گونه‌ای که هنگام برداشت محصول کشاورزی ابتدا سهم زکات را پرداخت می‌کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: این استان رتبه دوم جذب زکات را در کشور به خود اختصاص داده است.

محمد رضا میری هدف از برگزاری همایش علمی، ترویجی و تکریم فعالان زکات استان بوشهر را تبیین و ترویج فریضه زکات و تقدیر از مودیان زکات این استان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در این همایش از ۶۰ نفر از مبلغان و مودیان زکات در استان بوشهر تجلیل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: همچنین ۱۰۰ مقاله در زمینه فریضه زکات به دبیرخانه همایش علمی، ترویجی و تکریم فعالان زکات استان بوشهر ارسال شده بود که از این شمار ۶ مقاله به عنوان برتر انتخاب و از این شمار ۲ مقاله به عنوان مقاله برتر کشوری معرفی شده است.

  • منبع خبر : ایرنا