پایان جیره بندی آب بوشهر
پایان جیره بندی آب بوشهر

ندای استان:استاندار بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده با بهره‌برداری از واحد‌های جدید آب شیرین‌کن در استان، تا پایان سال شاهد قطع جیره‌بندی آب در مرکز استان خواهیم بود.

به گزارش ندای استان، احمد محمدی‌زاده در برنامه تلویزیونی گفتگو شبکه استانی بوشهر یکی از موضوعات مهم و حیاتی در استان را تامین آب دانست و گفت: در کنار ۱۰۵ هزار متر مکعب آبی که از ۱۲ سال پیش تا کنون در واحد‌های آب شیرین کن در دست اجرا هستند، ۱۲۰ هزار متر مکعب دیگر هم از یک سال گذشته تا کنون برنامه‌ریزی و عملیات آن در دست انجام است.
وی بزرگ‌ترین واحد آب شیرین‌کن را مربوط به انرژی اتمی با ۷۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از واحد‌های آب شیرین‌کن در استان امیدواریم تا پایان سال شاهد قطع جیره‌بندی آب در شهر بوشهر باشیم و این معضل تاریخی حل شود.
استاندار بوشهر به ظرفیت‌های بندری به ویژه بندر دیر و روابط تجاری با کشور قطر هم اشاره کرد و گفت: در چند ماه گذشته روند توسعه صادرات به این کشور افزایشی بوده است.
وی عنوان کرد: تا چند ماه پیش روزانه ۳۰ کانتینر سردخانه‌دار حاوی موادغذایی، میوه و تره بار از بندر دیر  به قطر ارسال می‌شد که اکنون به روزانه ۱۰۰ کانتینر در روز رسیده است.
محمدی‌زاده در ادامه به موضوع مصوبات سفراستانی رییس جمهور در مهر سال گذشته و تسریع در اجرای طرح‌ها اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان دیگر به مصوبات سفر اضافه شد که یکی از آن‌ها تکمیل بزرگراه دالکی به کنارتخته است.
وی ادامه داد: این بزرگراه ۲۸ کیلومتر است و سالانه ۳۵ تا ۳۶ نفر به دلیل تصادف در این مسیر فوت می‌کنند که با بانده شدن آن ۱۴ کیلومتر از مسیر کوتاه می‌شود.
استاندار بوشهر گفت: از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار این طرح، ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود استان بوشهر را یکی از امن‌ترین استان‌ها دانست که مردم نقش مهمی در برقراری امنیت در آن دارند و مردم و مسئولین در یک جبهه واحد همدل و همراه به عمران، آبادی و بهبود وضعیت آن بدون هر گونه اختلافی کمک می‌کنند.