شهروندان به متکدیان کمک نکنند
شهروندان به متکدیان کمک نکنند

ندای استان:معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شهروندان به کودکان کار و متکدیانی که در سطح شهر هستند کمک نکنند، تا با کمک نهادهای حمایتی بتوان آنها را شناسایی کرد.

به گزارش ندای استان،نشست کمیته ساماندهی و جمع آوری متکدیان و اتباع خارجه استان بوشهر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر برگزار شد و به بررسی آیین نامه ساماندهی متکدیان، چرایی افزایش آمار تکدی گری در استان، بررسی وجهه‌های عمومی و اختصاصی امر فوق، آسیب‌های اجتماعی منجر به تکدی گری، بررسی راهکارها جهت کاهش تکدی گری و مشکلات موجود جهت ساماندهی آن پرداخته و حاضرین ضمن  ارایه راهکارها به حمایت همه جانبه نهادهای درگیر تاکید کردند.
اکبر پورات در این نشست با بیان اینکه ساماندهی متکدیان جزء وظایف شهرداری است، اظهار داشت: شهرداری بر اساس ماده ۳ قانون شهرداری  با همکاری نیروی انتظامی موظف به جمع‌آوری این افراد هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و سایت‌های محلی استان افزود: فرهنگ‌سازی از سوی  اصحاب رسانه و استفاده از تریبون نماز جمعه و جماعت کمک شایانی در جمع‌آوری این افراد خواهد داشت.
پورات تاکید کرد: شهروندان به کودکان کار و متکدیانی که در سطح شهر هستند کمک نکنند، تا این افراد مجبور به روی آوردن به نهادهای کمکی مانند کمیته امداد و بهزیستی شوند و از این طریق این افراد شناسایی خواهند شد.
وی با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است که چهره فرهنگی شهر را مخدوش می‌کند، گفت: متکدیانی که از سطح استان و شهر بوشهر جمع‌آوری می‌شوند، مورد غربالگری قرار گرفته خواهند شد و متکدیان نیازمند با مراجعه به نهادهای حمایتی از جمله  کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اگر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول به وظایف قانونی خود به موقع عمل کنند، بسیاری از معضلات اجتماعی را شاهد نخواهیم بود اظهار کرد: در این راستا ساماندهی و برخورد با متکدیان در سطح استان باید به طور مستمر از طرف دستگاه‌های مسئول در این مورد برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.