نخستین بارش پاییزی در استان بوشهر
نخستین بارش پاییزی در استان بوشهر

ندای استان:این سامانه بارشی امروز و فردا مهمان مناطق مختلف، شمال، مرکز و جنوب استان است.

به گزارش ندای استان،این سامانه بارشی که همراه با وزش باد شدید و رعد و برق فعالیتش از دیروز در استان آغاز شده، تا کنون چشم مردم گناوه و شبانکاره را به نخستین بارش پاییزی روشن کرده است.

این سامانه بارشی امروز و فردا مهمان مناطق مختلف، شمال، مرکز و جنوب استان است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه شدت بارش‌ها و ناپایداری‌های جوی برای روز‌های پنج شنبه و جمعه پیش بینی شده است گفت: روز‌های پنج شنبه و جمعه رگبار باران، همراه رعد و برق، تندباد‌های بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت مناطق ساحلی و غیر ساحلی استان را در بر می‌گیرد.

راستگو افزود: این سامانه بارشی در روز پنج شنبه بیشتر بر شمال و مرکز استان و خلیج فارس متمرکز است و روز جمعه بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: این سامانه پر بارش خطراتی نیز در بر دارد از جمله وقوع صاعقه، رعد و برق، تندباد و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و ناپایداری‌های جوی.

راستگو افزود: در روز‌های پایان هفته شرایط برای تردد‌های دریایی مناسب نیست بنابراین به دریانوردان توصیه می‌شود از رفتن به دریا خودداری کنند.

وی گفت: همچنین به علت وقوع بارش‌های شدید در مناطق همجوار، چون استان‌های فارس، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد جاده‌ها لغزنده است و احتمال ریزش کوه وجود دارد. همچنین مردم از مسافرت‌های غیرضروری و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

راستگو افزود: به علت وقوع صاعقه و تندباد‌های شدید خطر شکستن درخت‌ها و سقوط سازه‌های نیمه کاره و خسارت به زیرساخت‌های شهری هم دور از انتظار نیست.

وی گفت: با توجه به خصوصیات وزش باد محلی لیمر در استان بوشهر و محدوده زمانی و مکانی، شرایط برای وقوع این تندباد محلی در پایان هفته مهیاست.

راستگو افزود: این سامانه بارشی در روز شنبه آینده با شدت کمتر و به صورت پراکنده برخی نقاط استان را در بر می‌گیرد.