بوشهر استان اول کشور در پرداخت زکات
بوشهر استان اول کشور در پرداخت زکات

ندای استان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به افزایش پرداخت زکات در استان بوشهر گفت: بوشهر استان اول کشور در پرداخت زکات است.

به گزارش ندای استان،آیت‌الله صفایی بوشهری در جلسه شورای عالی زکات بیان کرد: جمع‌آوری زکات با تلاش همه جانبه اعضا شورا، ائمه جمعه و دیانت بالای مردم استان بوشهر رشد فزاینده‌ای داشته و این استان در کشور نمونه است.
وی گفت: زکات نعمتی الهی است که خداوند واجب کرده است تا از این راه به محرومین و فقرا کمک شده و موجب توسعه منطقه‌ای که زکات در آن پرداخت شده شود.
رییس شورای زکات استان عنوان کرد: استان بوشهر استان اول کشور در پرداخت زکات است.
وی درگفتگو با خبرنگار صداوسیما درباره دستور کار نشست شورای زکات استان گفت: در این نشست مصوبات جلسه قبل را بررسی کردیم که از جمله آن استفاده از زکات در ایجاد اشتغال روستایی، توسعه نخیلات با سامانه‌های نوین و خدمات دهی به نوجوانان، جوانان و محرومین است.
آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: همچنین در این نشست برنامه‌های سال آینده مطرح و تخمین اعتبارات انجام می‌شود تا برای آن برنامه‌ریزی شود.
وی گفت: در آذرماه ۱۴۰۱ نشست ملی زکات ایران را خواهیم داشت که برای فضای ملی و استانی بسیار خوب است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی و دبیر شورای زکات استان نیز گفت: در سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان زکات جذب شده است، که نسبت به سال قبل از آن ۲۶۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.
محمدرضا میری افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نیز ۵۹ میلیارد تومان جذب زکات داشته‌ایم که به صورت نقدی و کالایی بوده و نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸۵ درصد رشد داشته است.